- Den sköra tråden -


Tänkte ta och passa på att ge ett litet dokumentärtips till er.
Har själv fått detta tips av andra. Missade när den gick på tv tyvärr men såg sedan att den även finns att se på svt play.

Dokumentären heter "Den sköra tråden" och handlar om prematura barn filmat från en neontalavdelning i lund.
Tänkte om nån är intresserad över att få en inblick i hur det kan vara.
Ska försöka se på den ikväll.  Jag kan med stor säkerhet säga att den kommer riva upp massa massa minnen och känslor. Jag finner detta ämne och alla frågor runt omkring oerhört intressant vilket nog inte är så konstigt eftersom man själv har varit i neontalbubblan och fortfarande är ibland...

Tryck här för att komma till dokumentären på svt play.
"Den sköra tråden"

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kollade en sväng när det gick, men det berörde mig så mkt att jag tvungen att slå över... Jag kommer aldrig kunna föreställa mig något av det ni gått igenom. Hederskramar till dig !

2010-01-22 @ 19:39:07
URL: http://fritsdagar.blogg.se/
Postat av: sara

skall jag titta på i veckan om jag hinner.

2010-01-22 @ 21:45:35
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket gripande program, satt med tårar genom hela programet. Jag satt och tänkte hela tiden på hur starka dessa barn är, helt underbart att se. Och jätte många kramar till Neo, ni är verkligen starka. Neo är helt underbar. så gullig med hans leénde. Många kramar till er <3

2010-01-22 @ 22:24:37
Postat av: susanne

När jag tittade så kände jag verkligen att vi inte kunde mäta oss med dessa föräldrar.. okej oron fanns ju där alltid.. men vi gled fram med en räkmacka om man gämnför med många andra.. Hände ju inte direkt många dramatiska saker i Gabriels kamp.. tur det

2010-01-23 @ 19:51:36
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Postat av: susanne

NJaa.... lite bättre med mat kunde det ju vara.. hade ju gärna sett att han åt sin gröt på kvällen iaf.. men men.. man kan itne få allt.. han fick i sej bra kalorier iaf det får jag vara nöjd med

2010-01-23 @ 20:45:35
URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0