Den kommer alltid att sitta kvar...



Varenda gång jag känner den där lukten tas jag direkt tillbkaka till vår tid på sjukhus.
tänk att en doft kan trigga minnet nått otroligt mycket.
Alla dar man satt vi hans kuvös och varena gång man skulle få ta på honom så var man tvungen att
desinfecera sina händer.

Den lukten av desinfectionsspriten kommer alltid alltid få minnena att snurra runt.
Huvudet ger en alla minnen och hjärtat sätter känlor på dom.
Ibland får jag panik av allt känns som man inte kan hantera känslorna vissa dar.
dom bara fullkomligt förlamar en.

 Vi hälsade på neontalavdelningen i uppsala i våras och de absolut första man kände var lukten.
instinktivt kände jag bara för att springa därifrån i ren panik men jag orkade hantera mina känslor och stanna kvar.
Oavsett om de känns så jobbigt så tror jag man måste för att kunna bearbeta allt.

Den lukten kommer alltid sitta kvar
i mitt huvud
i mitt hjärta
i hela min kropp
för resten av mitt liv

Denna händelse kommer jag bearbeta hela livet den kommer aldrig att försvinna!

 

Kommentarer
Postat av: malin

Fint skrivet Marie!

2009-01-05 @ 10:28:36
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Zandra

Usch ja kan tänka mig att dte sitter fast därinne i ditt huvud.....

Men ni har ju vunnit den största kampen av de alla!

Verkligen vackert skrivet <3

Kram på er!

2009-01-05 @ 11:38:09
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: saramichellesmamma<3

tack gumman.. men 2års dagen är den 13e haha är 2 år sedan vi träffades idag elelr hur man säger hahaha syns på torsdag :D:D

2009-01-05 @ 17:12:21
Postat av: Jennie :)

Vet precis hur det känns, varje gång man känner lukten av sprit, eller är på sjukhuset vill man bara hem, man är nära på att gråta varje gång, rädd att de ska ta Aron.

Har aldrig tyckt om sjukhus, men nu vill jag aldrig mer vara på ett sjukhus.

Jag hoppas verkligen att Aron inte blir rädd för sjukhus.

2009-01-05 @ 17:46:48
URL: http://jenlon.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Började du lukta på descinfektionsmedel nu eller varför kom du på det? Men jag förstår att du aldrig kommer glömma, det ska man nog inte heller.

2009-01-05 @ 20:23:38
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Laura

Känner igen det där.. Så fort jag känner lukten av handdesinfektion så tänker jag på neonatalavdelning där min grabb låg..

2009-01-19 @ 17:05:31
URL: http://laurasnya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0