Barns utveckling!


Satt igår kväll lite vid datorn och kikade lite.
Kom på nått sätt på ett forum kommer dock inte ihåg sidan.
Det var ett forum om barns utveckling.

Där var de en människa som inte verkade riktigt klok enligt mig.
Hon tyckte att ett barn som är sen på något är  mycket sämre än ett barn som är tidig.
Hur fan kan man säga och uttala sig så???

Alla barn är hur duktiga som helst oavsett ålder när dom lär sig nått nytt!
Tänk om de barnet som är sent är handikappat då?
En del tänker ju inte längre än näsan räcker.

Skulle  nån säga så om neo att han är sämre för att han är senare
skulle jag be den människan att dra åt skogen.
Dom har ingenaning om vad neo har fått gå igenom en del antar bara så mycket hela tiden
dom tror sig veta allt när dom inte vet ett skit!

och sen dom som säger att man inte ska jämföra barn med varnadra men gör de ändå.
Stå för vad ni säger istället.

Det börjar bli oerhört tröttsamt!

JAg struntar fullständigt i om neo inte kan få förän han kanske är 3 år för vad spelar de för roll.
Så länge han är lycklig de är de enda som betyder nått
Att han mår bra och är lycklig
Han vann den tuffaste kampen en människa kan vinna.
och sen att folk har mage att säga att neo är sämre för att han är sen.
Han är starkare än nån annan jag känner!!!

Dessa människor med dom värderingarna tycker jag så synd om..






Kommentarer
Postat av: malin

Tyvärr finns det ju gott om sånt folk, och folk som även pratar så öppet. Det har jag varit med om många gånger, folk som klagar på andras barn, för dom har barn som är tidigare! Så kommer det nog alltid vara tror jag, hoppas bara att du slipper höra såna saker.

För det är aldrig kul att höra något sådant.

2009-02-06 @ 19:23:39
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Finns folk till allt..

2009-02-06 @ 19:29:06
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: ☆ Nina ☆

Så är det ju med allt, även för vuxna kan man säga. Ja att alla är olika. Så även med barn. En del kryper, andra hasar sig, å en del inte alls =) Sent eller tidig, det kvittar ju fullständigt! Det kommer i barnets takt ... Det är ju samma sak med alla kurvor. Det är ju inget man ska gå stenhårt efter, varje barn har ju sin egen kurva =) Äh, ignorera! Hoppas du inte tog mitt inlägg som något sådant =( Var inte det jag menade i alla fall ... vi har ju alltid pratat vikt å längd på våra små då de hängt rätt tätt ihop =)

2009-02-06 @ 21:26:51
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Mezzie

Såna människor finns det gott om tyvärr allså!

Även de som tror sig vara de perfekta föräldrarna med, men den som fick med en bruksanvisning till sitt barn borde få nobel priset! Och man SKA inte jämföra barn över huvudtaget,för varje barn unikt och tacka för det. För tänk om hela världen vore full med likadana? HUR kul hade det varit?

Nä alla barn utvecklas i dem tid och mån de själva vill/kan och alla är barn är perfekta på sitt sätt!

Ha finaste fredagen!

Bamse kramen

2009-02-06 @ 21:55:44
URL: http://mezziliina.webblogg.se/
Postat av: Maria

håller med Sandrah. Finns verkligen folk till allt, vet att folk tyckte de var konstigt att Selma gick sent (15 månader). Men de brydde jag mig inte om, alla barn är precis lika mycket värda även om en del tar längre tid på sig. Är oerhört imponerad över eran lilla gosse, som har gått igenom så mycket som han har gjort han är en kämpe utan dess like.



Ha en trevlig kväll!

2009-02-06 @ 22:30:16
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: sara

det är ju bara skönt så länge dom går. Självklart är det olika från barn till barn.

Men visst jag kan erkänna att jag "jämför" med dom som har barn i ebbas ålder om hon är efter eller före eller hur man skall säga

2009-02-06 @ 22:34:19
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Linda

håller med dig.. folk alltså endel vet inte mycket.. tur inte min Måns har hamnat hos en sån familj..

2009-02-07 @ 10:28:16
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Extrasyndrom på BDB

Fy, vilken människa! Inget att bry sig om ju! Det enda man kan göra med såna är att ignorera. Alla barn är unika, och eran lilla prins är verkligen jätteduktig med alla framsteg han gör och man blir lika glad varje gång man läser om honom! :)

Fattar inte att det finns folk som nedvärderar barn som är det absolut underbaraste som finns! <3

Kram

2009-02-08 @ 14:23:38
Postat av: Renate

Håller med alla här, man tänker inte långt om man uttrycker sig så klantigt vare sig man menar det eller inte.

2009-02-17 @ 21:31:17
URL: http://oneeyedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0