Logoped

Hade fått en tid hos logopeden idag på sjukhuset i stan sån tur va så vi slapp åka till karlstad igen.
Ganska molnigt men vi hann undan regnet. Jag fick lite papper med mig hem med lite bastecken. Skulle fått lite mer matrial men hon som skulle fixa detta var sjuk.

Fick även med oss en lite apparat hem som man kan spela in regna ljud och med en stor tryck knapp. Denna sak kan man koppla till en del andra leksaker tex en cd spelare och trycker man på den stora knappen så startar den smart grej. Tror neo kommer gilla denna.




Sen skulle vår logoped kolla upp lite pedagoiska leksaker helst svart vita eftersom neo har lite svårt att uppfatta en del saker det finns ett namn på det hela men jag glömmer det alltid. Var faktiskt en bra möte dock känner man sig lite vad ska man säga: hur ska man hinna med allt. Så mycket som man ska tänka på med jag vet att jag kommer fixa detta.

Efter mötet gick vi till öppna förskolan inte varit där på jättelänge. Massa människor man inte sett på länge och neo gillar det massa han stack iväg direkt. På väg hem stötte vi på sara och michelle som strosade omkring på staden så vi tog en fika var jätte trevligt jag hann även med lite shopping. Hittade ett par jättesnygga jeans med perfekt midja för neo s¨å jag slog till och en tröja till  jättesnyggt.




Baksidan






Ikväll så ska jag och tony ner till stadsracet och äta i mat tältet aldrig fel med gratisbiljetter;)
Sen är jag bowlingsugen så det blir nog lite bowling på de.
Neos farmor och farfar kommer hit för att sitta barnvakt en stund. Ska bli roligt att komma ut en sväng!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det gick bra.. =) Anton slipper skenor på benen för de hade blivit så pass stabila, har fått övningar vi ska göra, tid till logoped skickas hem så han lär sej tugga & svälja rätt.. =) öhm.. Måste fråga.. Vårdbidraget, mitt sista får jag nu i November, när ska man då söka om igen? För rehab sa åt mej att söka igen! Trots att Anton ska på dagis från måndag så är jag berättigad de pga att han är funktionshindrad.. tog de 4 månader då med?

2009-08-28 @ 17:44:33
URL: http://pazur.blogg.se/
Postat av: Linda

Super tuffa kläder.. =)

2009-08-28 @ 17:45:35
URL: http://pazur.blogg.se/
Postat av: Linda

jag har inte fått de hemskickat.. =S eller hur långt innan? =S jag har inte fullt nu!

2009-08-28 @ 18:49:55
URL: http://pazur.blogg.se/
Postat av: Mie

Den där apparaten är supersmart! Man kan läsa in saker som man vet att barnet vill säga och så kan de trycka på knappen när de vill ha det sagt. Gäller bara att lista ut vad det är de vill säga mest. Prova att spela in "Mamma!" får du se...han lär trycka på den ofta!

2009-08-28 @ 20:42:07
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jodå, det är bara bra, jag är lite trött på regnet bara :) Allt bra med er? Snygga kläder du har hittat!

2009-08-28 @ 22:05:38
URL: http://fluffin.blogg.se/
Postat av: Zandra

Vilken himla smart och bra mackapär det dära verkar vara!

Supersöta kläder!

Hoppas att det bleb bowling pch att ni hade kul, mamsen och pappsen förtjänar att vara lite neolediga och bara rå om varandra =)

2009-08-30 @ 14:06:15
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0