Vårdbidragsutredning


Så nu är äntligen vårdbidragsutredningen klar så nu är det bara att invänta svar.

Mitt i mötet så kände jag bara paniken komma. Såå jäkla jobbigt.
För helt plötsligt så ska man lista upp allt som är negativt om sitt barn.
Vad han inte klarar av vad han inte kan göra. För det är verkligen inte så som vi upplever de här hemma för vi ser vad han klarar av vad han kan göra.
Här ser vi varje framsteg som en helt enorm sak. Att han nyss lärt sig vinka är är ju tydligen inte så bra för att snart vara 2 år men vi ser det verkligen inte som de. För oss är det helt fantastiskt underbart att han fick stanna kvar hos oss. Att vi fick komma hem från sjukhuset som en hel familj♥
För oss är det helt fantastiskt att neo vet vart han har sin näsa och han lärt sig vinka och förstår varför.
Så då mitt i allt kände jag verkligen måste vi genomgå detta igen?
Klart att man verkligen inte vill ha vårdbidrag överhuvud taget. För man vill ha ett frisk barn. Men ändå oerhört skönt att denna hjälp finns för familjer med barn som har olika svårigheter här i livet.


Marie,vår handläggare, verkade inte vara den störta muntergök jag stött på men hon verkligen lyssnade på det vi hade att säga och gjorde massa anteckningar. Även vår kurator var med och hjälpte oss vilket var ett enormt stöd för de är jobbigt nog som de är. Sen gör vi ju allt här hemma som rutin. man gör de utan att tänka efter.

Handläggaren trodde att vi kommer få behålla ett helt vårdbidrag som vi har nu men hon kunde inte lova nått till 100%.
Sen trodde hon att vi kommer få längre vårdbidrag kanske ändå upp till 7 år för de stod i läkarintyget att neo kommer behöva extra hjälp ändå fram till skolåldern.

Men nu är det bara att invänta svar.
All denna väntan som man genomgår så ofta tär verkligen på en...

Kommentarer
Postat av: Renate

Hoppas verkligen det löser sig!

2009-04-30 @ 07:12:43
URL: http://oneeyedme.blogg.se/
Postat av: malin

Jobbigt för er gumman :(

Men skönt ändå om ni kan få det där bidraget fortf, jag håller tummarna!

2009-04-30 @ 09:01:23
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Tur det finns vårdbidrag ändå, men klart man ser det positiva med sitt barn hellre än allt negativt.

2009-04-30 @ 15:57:44
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag har sagt det förr och säger det igen : du är underbar gumman =)

hoppas verkligen att det går igenom =)

Kramisar

2009-05-01 @ 12:45:34
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Linda

jag förstår er.. det är HEMSKT, ibland undrar jag om det är värt alla de tusen .. vi har till augusti 2011 bara väntar tills tiden är inne för oss igen.. jag håller tummarna för er..kraaam

2009-05-01 @ 21:44:13
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: Mie

Hu vad jag känner igen mig. Man kan ju bli galen på kuppen! Det är så destruktivt att man smäller av. Vår kurator kallar ansökan för "svartapappret" för det är bara jobbiga saker att tänka på. Urk.



Nu till cykelsitsen. På Babyland kostar den 1095 kronor, och jag misstänker att det lär kosta ungefär så på andra ställen också. Vet inte vilka mer än dem som för HAMAX. Men det är värt varenda spänn kan jag säga för vi har kunnat cykla med Neo sen han var typ 8 månader just med den här stolen. Den går att luta så mycket att man inte behöver kunna sitta och hålla bålen uppe. Den har också höga sidor och skålad form plus en lite urgröpning i nacken för att hjälmen sticker ut. Nån har tänkt till som sagt var! Och selen - bara bäst! Så om ni ska cykla - köp den. ELLER - kolla med HAB centret ni tillhör om ni kan få den som hjälpmedel! I så fall är den gratis! Kan vara värt att fråga.

2009-05-02 @ 23:12:41
URL: http://envanligblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0