Vad har jag gjort för att förtjäna dig?

Igår var vi och träffade neos nya läkare. Hon sa att hon hade en hel del papper att gå igenom i neos journal. jag tror att för ettår sen när neo skulle operera in shunt så var journalen uppe i över 200 sidor. Men vi fick igenom de mesta tror jag. de är när man rabblar upp allt då inser man ännu mer vad mycket neo har fått gå igenom. Jag själv har svårt att förstå att de varit så mycket ändå har vi varit med honom varenda sekund. Sen tyckte vår nya läkare att neo växer lite för mycket och lite för fort nu. blev jag oerhört paff när hon sa aldrig är dom nöjda för inte så längesen växta han för dåligt och då tjatade alla dom de och nu är de tvärt om. Men jag förstår han får ju itne bli för tjcok heller så han inte klarar av att använda sin egen kropp. Men nu var de ett bra tag sen vi ökade hans matmängd. Ska till bvc på torsdag och se.

Neos sjukgymnast lena var också där och även neos logoped maria. var jätelänge sen vi träffades sist. Men dom var jättenöjda med neos utveckling och framstegen han gjort sen förra gången. Händer verkligen massa nu. nästa steg tror lena att han kommer hoppa fram på rumpan istället för att krypa och sen tror hon absolut att han kommer börja gå nån gång i framtiden. så vi ska ha neo på golvet utan filt eller nått så de är lättare för honom att hasa sig framåt.
Vänster sida de vill säga benet foten handen och armen är fortfarande stela. blivit något bättre knyter inte vänsterhanden lika mycket som han har gjort har den mer öppen. och de märks ju tydligt eftersom han har bägge händerna öppna när han bla klappar händerna.

De finns vissa tecken ¨på att de är en slags cp skada neo har i i vänsterkroppas halvan. så de var lite ino om de. men de kom inte som en chock för oss för vi har vetat om att risken är ganska stor för att han ska ha en cp skada.

När många tänker på en cp skadad människa så är de nån som sitter i rullstol som mentalt inte fungerar och inte kan göra något heller. Men de är så fel. de finns olika grader och olika slags cp skador.. Signalerna  som skickas från hjärnan till musklerna är blockerade i neos fall beror de på hjärnblödning.. De var de första jag också tänkte på först när jag hörde ordet cp skadad men då visste man inte bättre. Nu har man fåt ino man vet vad de handlar om. i dagens samhälle är ordet cp ett fult ord som används i negativ mening klart man tänker de värsta tänkbara de blir så aoutomatiskt. Men nu vet vi vad de handlar om. I Neos fall om de bara skulle vara lite motroisk försämring i vänstra kroppshalvan så har de gått oerhört bra. De kanske låter väldigt konstigt för er men eftersom neo har den största hjärnblödningen som blir de nästan alltid blir nått slags men av.

Sen vet vi inte i framtiden eftersom risken 'är stor för ADHD koncentrationssvårigheter damp osv men de kan bara framtiden utvisa. De absolut viktigaste som finns de är att neo är lycklig och mår bra. tänk om man kan göra saker som alla andra men gå och vara olycklig? För mig finns de bara ett självklart svar. Lycka är så ovärderligt och de är ju de livet går ut på att må bra och vara lycklig. Hur de än blir med allt så vet jag att allt kommer att ordna sig... för de finns inget denna kille inte klarar av. de har vi fått bevis på om och om igen!

 Efter nått sånt här hänt så ser man verkligen livet ur en helt annan synvinkel än vad man gjorde innan. man tar inte allt för givet längre. .  De var inte givet den första veckan att neo skulle få stanna kvar hos oss. Men med den viljan med den kraften.

vår son är de mest fantastiska människan jag nångson träffat och tänk att jag har äran att vara hans mamma.
Mamma till världen vackraste mirakel.
Jag kan inte vara mer lyckligare mer stolare över att jag har den underbaraste lilla pojken i denna värld.



Vad har jag gjort för att förtjäna dig?


Kommentarer
Postat av: sara

ja tyvärr så är det inte så bra info om cp skador så folk har helt fel bild på det hela...Har själv en dotter med cp skada och hon gör sin framsteg i sin takt men dom helt underbara men får en sådan kärlek av dom o en massa skratta med, Själv så är jag dålig på att skriva om Elina vil men har inte tid till det med tre barn så tar det tid, man ska bli bättre på det, för hon har en sådan styrka denna

tjej.. Neo har en gjort många bra framsteg o allt han är jätte duktig

2008-11-18 @ 15:52:09
URL: http://sassa1982.blogg.se/
Postat av: Zandra

som jag sagt innan......finns inga tvivel <3

2008-11-18 @ 18:00:21
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: saramichellesmamma<3

haha ja de är så kul att man klan ha massa jul pybnt eller hur? ;) men får se om vi kanske ändrar o flyttar tills 1 feb istället de beror på om vi får komma in lite tidigare än 1 januari. ingen lär ju vilja hjälpa oss o flytta då iaf alla är väl bakis... Ja de vore toppen snällt om han vill/kan fixa lite kartonger.. Vi har typ inga kvar :( kastade dom flesta när vi flyttade hit för vi skulle ju bo här hahah :P

2008-11-18 @ 19:43:54
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Elina Diagons är Cerebral pares uns och Carpus callosumagenesi hon har allaså två diagnoser.. på svenska så vlir det Svår utveklingsstörning och missbildning i hjärna... jag svara gärna på frågor om det.. jag skäms inte o har inget i mot att prata om det känns bara bra att göra det...

2008-11-18 @ 19:52:13
Postat av: sara

Har skrivet lite om Elinas diagons o utveckling i bloggen i dag, kommer mer längre fram gjorde det kort fattat.. Kul o komma i kontakt med andra föräldrar som är i samma sits.. Elina är fyra år o är i utveckling av en 8 månders om man ska jämför henne med något...

2008-11-18 @ 20:53:47
URL: http://sassa1982.blogg.se/
Postat av: Anonym

hha nee du ja kommer inte var dei nte. men de som hjälper än o flytta ja ska får inte ens bära en sak, då ja är gravid.. får inte bära för jimmy o jimmys pappa

2008-11-18 @ 21:35:10
Postat av: saramichellesmamma<3

hha nee du ja kommer inte var dei nte. men de som hjälper än o flytta ja ska får inte ens bära en sak, då ja är gravid.. får inte bära för jimmy o jimmys pappa

2008-11-18 @ 21:35:38
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh en så fin bild! Klart att du måste ha gjort något fantastiskt för att vara neos mamma :-) det hör man ju. Vilken kämpe!

2008-11-18 @ 23:08:10
URL: http://prematurbloggen.wordpress.com
Postat av: sara

Tycker inte om att jämför barn i heller men i bland måste man för att folk ska få en uppfatting om var hon är i sin utveckling lättats förklaring plus det måste man göra till försäkringskassan med så dom med förstår var hon är någon stans.. men ska för bättremig o skriva om henne ialafall

2008-11-19 @ 08:55:19
URL: http://sassa1982.blogg.se/
Postat av: mezzie

Jaa för mig är han och kommer alltid vara lilla mirakelkillen :-)

Ocj klart sk adu vaar STOLT över han,snacka om att ha en vilja av stål.. allt som han och ni gått igenom?

Ni är alla tre helt otroliga!

Och beundransvärda!

Ge han en bamse kram från mig!

KRAMAR I MASSA

2008-11-19 @ 09:45:42
URL: http://missmommy.blogg.se/
Postat av: Sara

Som jag skrev i bilddagboken så tror jag absolut att det kommer gå bra, han är en så lycklig och liten pigg kille :) Med två toppen föräldrar :)

2008-11-19 @ 19:23:31
URL: http://saaraa.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Jag blir ju helt tårögd när jag sitter och läser juh!

2008-11-19 @ 19:30:02
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hade inte Neo haft såna underbara föräldrar skulle han nog inte fixat detta så bra.

2008-11-20 @ 14:53:05
URL: http://colinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Väldigt fint skrivet! Han är ju så verkar så underbar er lilla son=)

2008-11-30 @ 14:15:50
Postat av: elin

vilka vackra ögon han har!

2008-12-09 @ 14:34:23
URL: http://elinelversson.blogg.se/
Postat av: Cecília - Miliams mamma

Gripande blogg. Fastnade totalt. Tycker mycket om bilden i detta inlägget. Så fina ögon han har, din son.

2009-07-24 @ 15:00:09
URL: http://millesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0