Förkyldningstider

I fredags kväll hade neo fått feber helt plötsligt hade han drygt 39 grader men de märktes inget på honom förutom lite röd om kinderna fick lite alvedon innan natten. Han sov oroligt hela natten vaknade upp flera gånger och gnällde och även kräktes en gång så de var bara att byta allt.

På lördags morgon åkte jag till karlstad med mamma och tomas. kände mig krasslig på morgonen med hals ont och allt igen. Hittade en kläning på hm ett par strumpbyxor till och även ett bar strumpbyxor till neo. Blev bjuden på mat på ikea var gott. På slutet började känna mig väldigt hängig. Var planerat att jag skulle vara med på en tjej kväll hade tom varit på systemet vilket jag typ aldrig är köpte några öl.nu iefterhad hade de nog varit bäst att skippa karlstad med men de är lätt att vara efterklok.
 Men jag kände verkligen att jag inte orkade. Inte så kul och sitta där med frossa och må dåligt så de blev att stanna hemma. Tony och neo var i björneborg hela dagen och fixade med bilen. Så när jag kom hem lite innan sex gick jag och lade mig slockande på 3 röda och sov till typ nio blev väckt av att tony kom hem. Visade sig att neo hade över 39 graders feber igen så de blev alvedon och sen sängen.Är nått skit vi har åkt på igen!!

Igår tog vi de bara lugnt eftersom jag och neo inte mådde bra neo hade fortfarande feber och jag med.

Idag var de sista gången på rymiken och de skulle vara avslutningsmys m,en eftersom neo har feber och ajg hostar så jag blir tårögd så fick de bli att stanna hemma. var såå sugen på att gå. Men tänker absolut inte riskera att neo ska bli ännu sjukare och smitta andra bar. väldigt trist men men inget att göra åt de. tagit de lugn neo har sovit mycket. sist när tempen tog hade feber gått ner till 37,5 så nu är de typ borta.  Även fast neo hade hög feber så var han förvånatsvärd pigg ändå skulle jag ha 39 skule ajg legat däckad i soffan. dom är så starka och tåliga dom små.

Imorgon ska vi träffa neos sjukgymnast igen fast här på sjukhuset sån tur är. Är febern borta så blir de nog att vi går dit. Hon ska gå igenom neos leder och muskler mer och känna  eftersom de inte gjordes sist för då var de mesta dels vår nya läkare som vi skulle träffa. annars blir de nog inte mycket mer. ta de lugnt så allt inte tar om igen på älsklingen.
Är så trött på skiten nu känns som jag varit förkyld i evigeter och inte vill de ge sig när man tror de går åt rätt håll så smäller de till igen och man blir dålig. Likaså neo varit några förkyldningar på kort tid.
Nu får de verkligen vara bra!!!

Hoppas verkligen neo sovert bättre nu i natt när febern tycks vara borta. för han har sovit så roligt och gnällig och även kräkts ganska mycket. Jobbigt framför allt för han såklart: men ens själv drabbas också sovit jätte lite på dom senare nätterna så jag är såå trött. går i dvala här hemma tror jag snart...

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Krya på er!

2008-11-24 @ 21:22:35
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: malin

Hoppas ni blir bättre snart!!

2008-11-26 @ 09:32:52
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Ida & Novah

Hoppas ni kryar på er! Och ja... Dom är väldigt tåliga dom små. Fast Novah var inte så pigg sista förkylningen dock :-)

2008-11-27 @ 08:33:30
URL: http://novahskrutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0