babycafe och dietisten

image106

Mammas allt
Vackrast
Kärleken till dig är inte av denna värld


Igår blev de en sväng till babycafet sandrah och devin var där med så de var trevligt. Devin har blivit så duktig på att sitta helt själv nu. Det va skoj och komma ut lite. Neo tyckte de va jätteskoj var vaken hela tiden men mot slutet blev han ganska så trött och lite hungrig. tyckte va va skönt eftersom de inte var så många barn där annars brukar de bli så stimmigt efter ett tag. Knallade hem runt 11:40 neo somnade på stört så jag trodde att han skulle sova ganska längen men ack så fel jag hade 15 min och sen jättepigg busig och glad. Fick lite mat sen var de full rulle som vanligt.

Dietsten från uppsala ringde och pratade en bra stund om neos mat situation. Så vi kom fram till och även dietisten tyckte att pump kan vara ett bra alternativ så vi hoppas innerligt att de kommer att funka. Sen när neo blir ett år kanske vi ska få en annan sondnäring igen. den vi har nu innehåller 1,0 kalori per ml och den andra innehåller 1,5 kalori per ml lite skillnad så den kanske de blir sen. så kan man ge honom lite mindre mat eftersom den är mer energirik. Men de kändes jätteskönt att prata med någon som är såå kunnig. dietisen i karlstad har ju inte gjort nånting alls trotts man berättat hur de ligger till och uppsala är ju inte ens vårt hemsjukhus och där har dom gjort betydligt mer inte för att klaga men de är sånt oerhörd skillnad på sjukhus. komer man från uppsala till karlstad så blir man såå arg på vilken otroligt skillnad de är. å veta att neo inte får den bästa vården i i svergie jämt. Då blir man ryssligt arg. Man åker dom där extra milen med glädje bara för att veta att älsklingen får bland dom bästa som finns...

Sen fick jag ringa till kd barn/ungdom dagvården för att boka tid för att byta vatten i knappen eftersom vi aldrig gjort de själva än och vore bra om man kunde få lite hjälp första gången så  vi fick tid på torsdag kl 14:30 vilket innebär att jag måste ringa och avboka tiden med barnhabiliteringens kuratorn som vi skulle träffa på torsdag. Alltid fullt upp nu förtiden tycker jag massa tider och passa jämt.

sen bvc på fredag och se om neo ökat nått i vikt som han inte hade gjort sist. Nästan gång bvc tanten klagar vilket hon alltid gör. han går upp lite dåligt i vikt så säger hon  aldrig nånsin vad man ska göra åt de så nästa gång ska jag fan fråga och se vad jag får för svar för gnälla är dom oerhört bra på men kan aldrig ge förslag och råd blir så trötta på dom där ibland. Sist när han hade gått upp bra så sa jag att huvudsaken är att neo mår bra sen spelar de inte roll och då höll hon med så glatt vilket hon aldrig brukar göra men de va ju för att han hade gått upp så bra jösses säger jag bara.

Blev en fika med ronny på eftermiddgen på ejes sen en biltur till skärgården så skönt att få komma ut lite ibland. blev även en stopp på morsans jobb för att hon ska skicka efter gainers till mig eftersom ni jädrans ska härs gå upp i vikt 7 kilo tror jag skulle va lagomt. 50 kg är nog ganska lagomt till min längd ca 163 cm.

Hade tvätten igår och insåg när de var tvätt kvar att tvättmedlet var slut man blev så där lagomt glad. Så de blev till att boka en ny tvättid på onsdag som som tycker de är såå kul att tvätta...inte...

Idag har jag matat neo. han sov från ca 22.30 till 10:15. var vaken en liten stund och somnade om igen efter maten typ vid 10:30. tycker han sover mycket nuförtiden vet inte om de är nån tillväxtperiod eller att kroppen hans känner av att han itne får tillräkcligt med mat eftersom han kräks ofta. svårt att avgöra men som sagt hoppas innerlig att matpumpen kommer funka och hoppas vi får den på torsdag när vi ska till sjukhuset.
måste nog ner till apoteket för att beställa hem mer sondnäring till neo tur att man är uppe i högkostnadsskyddet säger jag bara annars hade vi fått betala 3500 kr för neos mat varje månad och de hade varit ohållbart i längden.
Härligt väder nu igen visseligen inte så varmt men solen är framme i alla fall då kan man ju inte bli nått annat än glad:D

sandrah och devin på babycafet. Devin fick smaka på citron vilket förklarar hans min


image104



Jag och neo på cafet


image105

Kommentarer
Postat av: mezzie

Sicken störtskön min allså ;-)
Ska med tvätta idag :-/ boooring men ett måste tyvärr... Lillkillen kräks ju en del,dock har det blitt mycket mindre sen vi gick över till 2:an i hans mat..
Ha en underbar dag!
Kramisar

2008-05-21 @ 06:53:48
URL: http://motherhood.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tycker nog du ska chilla ner några hekto med skrytandet av din son, så jävla söt och mirakel bebis är han inte, tycker mest att han ser ut som ett mongo... hej svejs

2008-05-21 @ 19:47:05
Postat av: Anonym

Gud vad söt din som är och du verkar vara en underbar förälder

2008-05-25 @ 20:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0