sommarvärme

Igår jobbade tony till tre efter de drog jag med han och neo ut till skärgården. där ute träffade vi ronny så vi tog en fika tillsamans allihopa. Så frukstansvärt varmt ute så de blir skuggan som gäller. Börjat ge neo lite extra vatten nu. Så skönt att man kan ge extra vätska vare sig han vill eller ej.Men han kissar jättemycket vilket betyder att han får tillräkligt med vätska. neo sov nästan halva dagen igår brukar han aldrig göra men antar att de är värmen som gör honom matt Var jättetrevligt tog en glass twister som vanligt. såå härligt med isis på varma sommardagar. åkte hem gjorde mat, neo fick mat kikade lite på tv:n innan jag gick och lade mig. Jättehärlig dag

Idag vaknade neo och jag av att dom borrade med en lufttrycksborr så hella huset vibbrerade. fyyyy
Bestämde oss för att gå och hälsa på farmor en sväng eftersom de var sånt fruktansvärt oljud. Solen ligger på
 här hela dagen så de känns som om man bor i en bastu. Men igår åkte fläkten upp från källarn så de blir åtminstone lite svalare så orolig för att de ska bli för varmt för neo med.

promenaden till min farmor va jobbig kändes som en evighet innan vi kom fram. svetten rann på ryggen på mig men sån tur var så var de mycket svalare hos farmor jätteskönt. fikade lite pratade. Neo var på strålande humör som vanligt mammas underbara grabb. skönt med lite sällskap också eftersom tony slutade 17 idag. möte upp han efter jobbet och tog sällskap hem där jag lagade middag kasslergratäng blev de super gott och super enkelt att göra. Neo fick mat myste lite som vi alltid gör mammas gosnos:D Somnade för en liten stund sen på mage. inte alls sovit mycke som han gjorde

När väl värmen kommer så känns de som om de ska bli så överdrivet varmt på en gång. känner verkligen att jag itne hanterar värmen lika bra länge som jag gjort tidigare. göra neo redo för sängen om han vaknar till lite. Sen blir de nog lite tv tittande inna jag själv lägger mig

Imorogn ska vi till neos sjukgymnast i karlstad. Var jättelänge sen vi var där nu eftersom vi har varit tvugna att avboka alla tider för dom krockar alltid med annat. Men efter imorgon så dröjer de nog ett tag eftersom lena går på semester. ville träffas oss innan hon gjorde de. Blir nog även en tripp till bergvik måste ha student present till min bror kanske även ska kika på en bilbarnstol eftersom den neo har blivit för lite i alla fall på längden nu sitter så ihoptryckt nu stackarn. Kikat runt på lite olika modeller med tror nog jag vill ha en akta graco som vi har på den nu. Läst massa tester dom gjort och en duologic 2 verkar jättebra dock väldigt dyr men de får de vara värt så länge mammas älskling åker säkert i bilen...

Kommentarer
Postat av: mezzie

hihi jag har preciiis lagt in en stöt hos en kompis så vi ska få köpa hennes gamla sen ;-) en hts stol super fin,men eftersom vi ej har bil själva så behövs inte en splitter ny heller men en bilstol måste ju finnas iallafall..

Ha en underbar kväll1

Kramisar

2008-06-03 @ 21:07:57
URL: http://motherhood.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Tänk på att de kan juh ha bilstolen i typ 3-4 år sen så det är juh värt att den är lite dyr ;)

2008-06-04 @ 09:20:50
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: keffanna

Förlåt om jag frågar och drar upp en massa saker, men när vad Neo egentligen beräknad att komma?

2008-06-04 @ 12:16:08
URL: http://fikasugen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Ja allt är bara bra.

Nej jag fattar inte heller nått av alla siffror och koder och allt vad det är.

Men så hade jag turen att vinna en ny unik header :)



2008-06-04 @ 16:55:12
URL: http://colinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0