Min brors student

I torsdags tog min bror studenten den sista utav oss. Var tveksamt först om jag kunde följa med till karlstad eftersom jag inte hade nån att åka med. Men efter många om och men så ringde ronny och jag fick åka med honom till karlstad. Velade även om neo och tony skulle med men vi kom fram till att de var bäst att neo fick stanna hemma eftersom de alltid brukar komma mycket folk och vara väldigt högljud så tony stannade hemma.

Åkte runt ett kom fram precis i lagom tid. och hade turen att hitta parkeringsplats de första vi gjorde.hann möta upp pappa sandra och farmor när vi kom fram Dom 2 klasserna som gick ut fr¨n Tullholmsgymnasiet kom typ 13:30 och sjöng så de stod härliga till. De var massa folk men andreas hittade oss ganska snabbt eftersom han hade en studentskylt.

Kan ju säga att han vi ju en helt nykter hehe hördes och utmärkte sig mest av alla men han har en tendens att göra de men man tar bara studenten en gång. Som han har kämpat. Han har 2 jobb och skolan. Oerhört bra betyg och fick ett stipendium “Värmlands flitigaste elev” inte alla som får den utmärkelsen. Han är värd varenda sekund av denna underbara dag. Såå otroligt stolt så de finns inte!

 Efter allt ståhej så åkte studenterna runt i fina bilar eftersom man tydligen inte fick åka traktor i karlstad sa nån. Efter dom tragit i väg i sina vrålåk så hade ronny några ärenden innan vi begav oss hem igen. Kändes otroligt bra att jag lyckades komma iväg trotts allt. Ronny skjutsade hem mig där jag mötes av en nästan alltid lika glad lite sötnos. De första jag fick när jag kom hem var ett jättevackert leende underbart. Blev till att packa ihop de nödvändigaste till neo eftersom vi skulle på studentskiva hos pappa.

När vi kom dit var de massa folk man inte sett på länge: smörgåstårta och tårta vart de super smarrigt. Andreas gick och lade sig när vi kom hem han startade sin dag lite väl hårt tror jag. Sen kl 18 åkte han tillbaka till karlstad för att fortsätta studentfirande med sin klass. Satt och fikade pratade hade de jättetrevligt.

Sen åkte vi till mattias en sväng för tony skulle hämta upp metal gear soom släptes ska bli oerhört spännande och se om de håller upp till förväntningarna när man nu har tid och spela vilket inte kommer att exictera skulle jag tippa på .

Kikade in mattias lägenhet eftersom jag aldrig varit där förut en riktig ungkarlslya om man säger så men en jättemysig lägenhet var de.

Åkte hem försökte natta neo vilken inte alls var så lyckat.brukar aldrig vara nått problem annars men inte denna gång. Efter många vaggvisor så somnade han tillslut. Men efter 20 vaknade han och panikskrek och var jätteledsen så jag tog upp honom och lade neo på pappas sida i sängen och där somnade han på 2 röda och där sov han hela natten medan pappa inte hade hjärta att flytta över neo till hans säng så tony sov på soffan…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0