klar himmel

 

Idag var de faktiskt fint väder ute för en gångskull. Men de blev inte att man kom ut nått ändå för tony jobbar hela dagen och jag orkar inte kånka med allt ner på en gång men neo och syrgas och pump och mjölk och massa mer hehe. så de va synd hade varit skönt att komma ut lite. Så fruktansvärt ont i huvudet dom senaste dagarna så lite frisk luft skulle verkligen inte skada.

Imorse kom tonys bror förbi en sväng och lämnade tonys mp3 som han har tjatat om så länge så nu fick han den äntligen han provade även på  vårt ps3.

Elva kom hemsjukvården för kontroll av neo. Idag vägde mammas älskling 5835 gr så då har han gått upp 100 gr på en vecka jättebra växer så de knakar. huvudomfånget var på 39,8 cm så de var också jättebra. Nu på onsdag blir de en heldag med massa kontroller i karlstad va ett bra tag sen vi va där nu. KOmmer bli rs vaccin, röntgen äv hjärnan, röntgen av arm, sjukgymnast och blodprov även vikt och längd. Var jättelänge sen han blev mätt så de ska bli skoj att se hur mycket han har växt.

Har mest grejat här hemma. Bytt gardiner i sovrummet och köket. Även plockat ner julsakerna nu bara julbeslysningen kvar. Diskat har tvätten torkad alla skåpluckor väldigt välbehövligt kan jag lova. Neo har mest sovit hela dagen så då får man passa på att försöka hinna greja lite.

Idag fick jag äntligen mina speciallpåsar för att frysa ibröstmjölk har gått och väntat på dom i en evighet nu känns de som. Hade överfullt i kylskåpet med mjölk hade inga flaskor kvar att pumpa i. de va nog 15 flaskor med mjölk så de blev åtta påsar med mölk i frysen plus allt de andra jag fryst sen innan. kommer nog att få slänga i alla fall förstår inte att jag fått så mycket. Men de är ju en helt annan sak att pumpa hemma än på sjukhus.. blev nog ialla fall 1,5 l mjölk infryst men de är alltid bra att ha reserv ifall att de skulle bli nått.

Tony har ju börjat jobba den här veckan inte helt men 4 dar har de blivit så de mesta jobb har jag fått gjort här hemma och de känns verkligen att man börjar bli ganska så sliten.

Nej nu kallar mammas älskling<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0