Babycafet


Igår var jag och Neo på babycafet för första gången med Sandrah och Devin. Var jättehärligt att komma ut lite sitter ju för de mesta inne hela dagen. sandra och devin kom hit en sväng för jag skulle pumpa. Och medans jag grejade sov Neo och Devin tillsammans såg såå sött ut. man ville nsätan själv kryp upp brevid dom och ta en lite tupplur.

Var härligt väder blåste lite men neo ligger ju så skyddad i barnvagnen så de var inga problem alls.
Var inte så många barn där men de va lugnt och skönt. härligt med lite miljöombute. träffade Therese arbetskamrat som fick barn i december för ett år sen. Elias hade blivit så stor. knatade omkring:)

var där till tre ungefär sen knallade vi hemåt för de var mat dags fö neo. Amnälde oss till babyrrytmik på månad får vi se vad neo tycker om de. Kul för honom att komma ut och träffa lite andra människor också.

Så nu har avtrappningen på min pumpning inletts. Brukar pumpa 6gr per dygn men drog ner till 5 igår och med lite längre mellanrum. Känns lite trist att sluta på ett sätt och när jag har så mycket mat fortfarande att han bara får min. Men sen så har jag tänkt lite också. Neo blir ju mer och mer aktiv och medveten och behöver aktiveras. Utvecklas hela tiden och de känns som om man missar de efter som pumpningen tar så mycket tid och kraft från mig att jag inte orkar. Han är ju bara i den här fasen en gång i livet som man aldrig kan få tillbaka. Jag har ju ändå hållit på å pumpat i7 månader nu de tycker jag är ganska bra gjort. Tror neo mår bättre av en glad och utvilad mamma som orkar hitta på saker. sen så dröjer de ju inte så länge innan man kan börja med välling så de blir ju inte en sån lång ersättningsperiod heller. bra att de finns hyfsade alternativ. Tyckte redan i morse att jag fått ut lite mindre så jag hoppas de går fort och smärtfritt. skulle även få tabletter nästa vecka som tar bort mjölken fortare kan nog vara lite enklare än att trappa ner för de tar ju sin tid inte dirktekt bara att tvärsluta för fasen va ont de gör efter tag...

Kanske blir en sväng till brogården och kolla på när tony spelar innebandy så kan man få sig en promenad samtidigt också skönt för både och mig att komma ut om de nu inte regnar men de får vi hoppas att de inte gör...



image20

Sötnosarna!!!



Kommentarer
Postat av: Sara

Va söta dom är :) Duktig du är som hållt på och pumpat i 7 månader tjejen!

2008-01-18 @ 14:09:04
URL: http://saaraa.blogg.se
Postat av: sälen

jag helammade doris i nästan sju månader och när jag skulle sluta så gjorde jag det ganska tvärt, nu pumpar du säkert ut mer än vad jag amade eftersom dori drack lite välling då men jag tryckte ut mjölk för hand när det gjorde för ont och spände annars så lät jag det vara, tog bara några dagar så spände det inte mer sen, trodde det skulle vara värre... sen försvann ju aldrig mjölken helt heller =) hade kvar två år senare när jag blev gravid igen

2008-01-18 @ 23:32:40
URL: http://saraseal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0