Mjölkstockning



Nu när man väl har bestämt sig för att sluta pumpa, jag menar verkligen besämt mig, så ska man ju trappa ner och inte pumpa så länge bara så de värsta trycket försvinner för att inte få stockning. Men tro på fan att jag vaknar upp med en enorm knöl på högra bröstet som gör sååå ont. Verkligen en jättestor knöl som stack ut utanför bröstet.såg hemskt ut. Så tänke jag" jaha nu kommer jag bli superdålig igen. började få feber igår kväll. Men har duschat varm, masserat. haft värmeflaska och pumpat som en tok och jag tror faktiskt de gjort skillnad för imorse så kändes knölen mycket mindre och ingen feber så här jädrar ska de masseras och pumpas för kung och fosterland för jag vill verkligen inte bli såå dåligt som jag blev första gången me 40 gr feber som kom på några timmar och gick aldrig över så man fick pencellin eftersom läkarn trodde de hade utvecklas till bröstinflamation. Så de blir den tredje stockningen nu. ska blir så skönt att slippa de här nu om de nu kommer att gå å sluta...

snart kommer hemsjukvården. Hoppas verkligen inte neo har gått ner ivikt men är orolig för de eftersom han kräks så mycket nu. håller alla tummar stenhårt. nu har hemsjukvården varit här och vägdoch som jag trodde hade han näst intill stått still i vikt bara gått upp 15 gr men inte så konstigt när han nästan kräks upp ett mål om dagen. Men annars va allt bra. Ska prova att ge honom lite smakprov med gröt så han får använda munnen lite.

Idag blev de nu body med str 68 och passade jättebra något förstor kanske men ändå. de märks på kläderna att han växer mammas underbaraste äslklingsplutt<3<3<3

 Igår va de ju tänkt att gå på babymassage. Men jag vakande upp och kände mig så likgiltig. Jag är verkligen helt psykiskt och fysikt slut nu. har ingen ork eller lust till nått alls längre så såå trött vet att jag tjatar om de ofta men de är ingen vanlig trött het längre som de var i början har övergått till kronisk trötthet känns de som har inte sovit en hela natt eller 7 timmar i sträck på snart 8 månader för den där jävla pumpningen.Min kropp är totalförstörd. Har böjrat ta blutsaft nu extra järn och vitamier. sen när jag slutat pumpa så ska jag börja med proteinpulver så jag kan gå upp i ivkt. Är nere på 41 kg gått ner 11 kilo sen neo föddes beror nog mycket på att jag alltid är trött och ingen matlust heller. känns som om jag tvingar i mig maten och slarvar gör jag också bara för att jag inte orkar. Eftersom de är jag som tar hand om neo nästan jämt så drabbar de han att jag inte orkar göra nått. De är de som är de jobbigaste utav allt att de går ut över honom känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar göra nått. Och tony går ju aldrig iväg på massage eller nått för han säger att de bara är för mammor så himla dum ursäkt enligt mig som sandrah sa de är ju för barnen inte för föräldrarna men han lyssnar inte. tror inte han förstår hur tufft jag har de... Hoppas de blir bättre sen när pumpningen är bort så man kan få sova hela nätter och gå upp i ivkt. Har börjat ta blutsaft få lite extra järn och lite vitaminer så man blir piggare.. ska även börja ta proteiinpulver som ger 1000 kcl extra om dagen sen när jag slutat pumpa så vikten ökar lite. hoppas de hjälper

Om en stund ska jag iväg och fika med ronny skönt att få komma ut lite har nästan inte varit ute på hela veckan:/ Senare ikväll kanske de blir en sväng till brogårn coh titta när tony spelar innebandy....

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Märks att du är trött när du skriver samma sak i inlägget två gånger ;) men iaf så kan du hälsa Tony att på babymassagen var det flera pappor som var med så det är minsann inte bara för mammor!!

2008-02-09 @ 22:56:46
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0