Ingen ängel!

Kände att jag är tuvungen att tillläga lite efter det förra inlägget.

Jag var ingen ängel innan jag fick neo.
När jag var ung och oerhört dum använde jag också CP som skällsord.
Innan jag fick se dessa fantastiska underbara barn/människor som kämpar med detta varendaste dag och få uppleva det med mina egna ögon.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte ens vart jag fick de ifrån. Antagligen var det andra i min närhet som sa det och på de viset snappade upp det.Jag visste då att det var nått slags funktionshinder men inget mer.
Det är så väl använt ord i dagens samhälle att de över tas från generation till generation. På så vis så kommer det bli oerhört svårt att försöka utrota det

Som sandrah kommenterade,

"Men cp används ju ungefär som en svordom också och jag tror inte då om man säger det att man menar det som det innebär"


Hannha kommenterade även.
Underbar mamma du har!

"Tyvärr har ordet CP blivit en typ av svordom hos unga. Och det handlar ju om okunskap. Föräldrarna verkar inte heller förstå innebördern av ordet CP.

Första gången jag blev arg och sa CP blev min mamma arg och tog med mig till sitt jobb. Sen dess var jag fast hos dessa underbara "CP-barn
"

Sen jag fick neo och verkligen vet innebörden med cerebral pares och använder jag ALDRIG NÅGONSIN längre och kommer ALDRIG att göra det. Förstår inte idag att jag ens haft mage till att använda de överhuvudtaget. Ett ord som jag kan säga är enorm okunskap!

Det som är så sorgligt att man som människa måste få uppleva hur det verkligen är innan man ändrar sina tankebanor drastiskt. För så ska det verkligen inte behöva vara!

När man ser min kämpe, min helt fantastiska son som måste kämpa extra med det mesta i vardagen jämfört med andra och sen veta att hans funktionshinder cirkulerar som ett skällsord ute i samhället gör mig rent sagt förbannad!!!

Jag har inte varit nån ängel har jag aldrig påstått men min son lär mig nya saker varje dag. Han visar mig saker på alla plan som finns och han får mig att växa till en så otroligt mycket bättre människa på alla sätt och vis med bla annat detta som jag skrivit om.


♥Tack för att du gör mig till en bättre människa varje dag

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Jag försöker alltid tänka mig för när jag blir arg och säger något.. men eftersom så många andra inte tänker sig för snappar man ibland upp det. Men inte ofta det sker och jag skäms när jag sagt något liknande.

2009-10-16 @ 19:09:50
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: MALIN

Finaste lilla Neo<3

2009-10-16 @ 21:02:01
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

Men, du ska inte ens behöva förklara ditt inlägg nedanför Marie :(

2009-10-16 @ 21:56:13
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack:) Ja han har spalt hela vägen! Så egentligen känns denna operation bara som en milstolpe inför den operation jag egentligen vill få gjord, gommen!



Jag håller med om att du verkar vara en otroligt stark mamma. Det är inget krav att vara en ängel innan man får barn, men föräldrar till barn i behov av särskilt stöd blir av min erfarenhet oftast änglar så fort de får sina änglar i sin famn.

Så mycket ni får kämpa för att få livet att gå ihop och för att era barn ska få det de förtjänar är extremt beundransvärt.

Jag arbetar till vardags med barn med olika funktionshinder och utvecklingsstörningar och kan inta annat än bli rörd av din kärlek till ditt barn.

Den kärlek som är så självklar och så oerhört viktig!



Tack för en härligt personlig och viktig blogg!

Kram:)

2009-10-16 @ 22:09:16
URL: http://mittlivmedbonan.blogg.se/
Postat av: Zandra

Ja suck det är så svårt allt detta hära. Tyvärr så stämmer det ju som ¨många säger att CP har blivit ett skälsord att det skulle vara något fult och dumt att vara cp....

Jag kan faktiskt erkänna att Cp även kommit ur min mun många ggr när jag varit yngre, nu för tiden säger jag det aldrig som ett skällsord.

Men sen kan man ju alltid föröka att tänka att typ när någon säger CP att de bara säger så för att de inte vet hur fantastisk din lille Neo är och antagligen så är de bara mycket mycket unga....

Kram

2009-10-17 @ 11:59:21
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: linn

wow han har verkligen fått MAAAASSA tänder :) jätte gulligt.



2009-10-24 @ 18:53:31
URL: http://napmils.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0