Hagahuset


Jaha idag fick vi en tid till hagahuset i karlstad för att undersöka Neos syn. Fick en bra läkare denna gång som vi haft tidigare. Dock inte världens trevligaste men det struntar jag i för hon är väldigt kunnig och har haft neo förut sen långt bak i tiden. Det känns betryggande jämfört med stolpskottet vi fick sist!

Neo ska få dom där jobbiga ögondropparna som vidgar puppillerna så han kommer bli ljuskänslig resten av dagen och lite kinkig stackarn. Denna tid har vi faktiskt väntat lite på för vi vill veta hur Neos syns är om den är bra lr dålig sp på det skelande ögat. Sen även hur vi ska fortskrida med lappträningen Tycker alltid synundersökningarna är jobbiga för neo gillar dom inte alls. Sitta helt still och titta in i en apparat så man får hålla fast huvudet på honom för att tvinga han att sitta still usch usch usch:(.
Kommer gå och vara orolig nu i en månad för neos skelande öga hur synen egentligen är och om det går att rädda de ögat. Usch nu kommer de där hemska tankarna igen klumpen i magen växer sig större.

Idag har neo och jag strosat på staden. Gjorde ett besök i den nyöppnade barnbutiken. Hitta lite fint men dock dyrt fast de är väl alltid nova star;) Så det blir att vänta lite, ekonomin denna månad är verkligen inte den bästa och då får man prioritera.

Var skönt att komma ut i friska luften. Ett stopp på apoteket känns som jag är där jämt. Tur att man skaffade pluskort och få lite bonus på allt man handlar.
Sen hälsade vi på neos morfar morbror och gammelfarmor innan vi började bege oss hemåt.
Ska det vara så här kallt om kvällarna så dröjer de nog inte länge innan det blir overall invigning.

Kommentarer
Postat av: Zandra

Usch så jobbiga de dära synundersöknngarna verkar vara...man kan ju alltid hoppas att de är vana vid att göra det på småbarn, så då har de kanske lite xtra bra knep att få dem att sitta still.

Kan tänka mig att du blir orolig, det är ju så himla mycket hela tiden, men om det nu mot all förmodan skulle visa sig att Neo ser sämre med det ögat så förändrar ju det ingenting för honom, då har han ju faktiskt aldrig kunnat se så bra med det så det är ju i så fall en sak som han har gått igenom hela tiden och eftersom att om han i så fall haft det länge så vet han ju inget annat...ja jag hoppas du förstår hur jag menar =)

Jag håller iaf tummarna att allt är bra med er lille kille och att undersökningen går snabbt och smärtfritt!

Massa kramar!!

2009-10-06 @ 09:58:11
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Elin, Albins mamma

Jag håller tummarna på att är allt är bra med Neos öga.

Kramar.

2009-10-06 @ 11:37:01
URL: http://elinnorgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0