För Neo går ALLTID före mig och nu helt plötligt blir det inte så...

Nu på Torsdag ska jag om min far ta en heldag i karlstad med shopping och att bara få vara .Det blev lite dumt att även den dagen så ska neo träffa en arbetsterapeft här i stan för ett litet samtal och sen kanske tips om bra leksaker och lekar. Men nu blir det pappa som får gå dit själv med neo.

Nu är det absolut inte de att jag inte tror att det kommer bli bra för det kommer det att göra.
Nu är det jag ska ska ut på nöje ist för att stötta och följa med min son till sjukhuset. Att inte vara där för honom.
Att jag åtsidosätter hans behov och låter mina gå före. Ska jag vara ärlig så känns det hemskt. Hade inte mötet varit så det varit helt andra tankebanor.

Jag har varit nära flera gånger att ställa in min karlstad tripp för att jag känner mig hemskt. Ja jag vet det låter säkert väldigt korkat men det är så jag känner. För Neo går ALLTID före mig och nu helt plötligt blir det inte så. Jag har varit med på alla läkarbesök utom ett, till vårdcentralen, och nu helt plöstligt få fallerar det helt.
Jag vill alltid veta mer om allt för att göra det allra bästa för Neo och nu kanske jag missar massa.

Anledningen att vår tripp fortfarande står på schemat är folk i min omgivning pushar och säger åt mig att åka. Sen känner jag att jag måste släppa taget lite. Att inte vara "starkt" till att klara av allt själv för på den punkten är jag fruktansvärt envis alldeles för tycker tom jag. Sen även bara få vara mig själv för en stund.
Att inte vara ett kontrollfreak hela tiden. Att acceptera att andras sätt kanske är lika bra som mina egna.
Men just det här med att släppa taget känns fruktansvärt svårt och jag tror inte det finns några tips och knep för att få det att gå lättare...

Kommentarer
Postat av: Malin, mamma till Alice & Lowe

men gumman, det är du verkligen värd!!

2009-10-21 @ 23:02:35
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Du är värd en heldag i karlstad! Dessutom kan ju Tony berätta för dig om vad de pratade om sen så är du med iaf :)

2009-10-22 @ 07:48:46
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du gör helt rätt Marie. Inte minst för Neos skull, hur konstigt det än kan låta. Han mår dels bättre om han har en mamma som lever och mår bra och gör saker hon tycker om. Och dels är det viktigt att få in fler och känna sig delaktiga och involverade i Neos liv och utveckling.

2009-10-22 @ 08:16:12
Postat av: Linda

jag är precis lika dan.. men du ska orka i många många många år till. det är lätt att man bara ser ett halvår i taget och glömmer bort sig själv. En acker dag går mn i väggen och det ärnästan det jag gjort pga. jag ständigt ska vara i centrum o följa medöverallt o ha kontroll på allt. Men lite är det ju faktiskt att inte lita på barnens far utan det blir minst lika bra om de åker iväg. Bra om barnen får någon annan som stöttar för en vacker dag kanske man inte alls kan följa med av någon värre anledning än shopping. Tycker du kan unna dig denna dag. Neo kommer vara minst lika trygg o glad i tonys händer och speciellt när han får en glad o go mer harmonisk mamma sen=9.. jag tänker o är lika dan som du men jag försöker och träna på det.. kraam

2009-10-22 @ 08:51:37
URL: http://www.nogg.se/tussis
Postat av: sara

Vet exakt hur du känner så känner jag med o det är hemskt, men det du ska tänka på nu är detta är ett roligt besök för Neo har med leksaker o göra så du sviker honom inte alls, utan det blir en far o son trip/dag.. så ser jag det när vi åkt en av oss det blir vår egen tid med Elina en tripp.. så försök släppa o vara lung, du sviker inte o du blir bara starkare o neo blir starkare av det..Du är alltid med neo o neo dig.. Det kommer o gå galant... Du är så stark o vill så mycket du behöver en dag själva o vara själva du måste sätta dig först med.. du är igen dålig människa för att du gör det du blir en bättre människa du får sådan energi av det o mer ork..

kram

2009-10-22 @ 09:21:29
URL: http://elinahannahphilip.blogg.se/
Postat av: sara

hoppas du får kul

2009-10-22 @ 09:41:11
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Zandra

Fina du!!!! Ni är faktiskt 2 personer som har sett lilla Neo till världen, det kommer att gå superbra med pappa på sjukhuset och Tony kan ju berätta allt för dig sen i efterhand om vad som blev sagt och inte.

Det finns inte någon i hela världen som ser ner på dig på någotvis för att du inte följer med Neo till sjukhuset en gång...herregud nej!

Jag vet hur det är att vara lite av en "kontrollfreak" och jag kan verkligen varmt rekomendera dig att släppa liiiite på taget, du kommer att livet på någotvis blir lite enklare när man slipper att bära alla bördor själv på sina axlar. Det är väldigt svårt att göra det, men det går. Sen kan jag ju tänka mig att det är bra för Tony att faktiskt få göra lite "ensama" saker med Neo och att du visar att litar på honom att han faktiskt fixar det =)

Hoppas att du får en underbart bra shoppingdag och kan koppla av på alla möjliga vis, för det tycker jag att du är värd! Fina du! <3

Kram

2009-10-22 @ 10:43:32
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Becca

Jag vet hur det kan kännas, men ibland så får man faktiskt unna sig liten egentid och lite tid att samla energi som förälder :)



Dessutom så var ju Neo ändå i trygga händer ;)



<3 <3

2009-10-25 @ 10:04:41
URL: http://www.metrobloggen.se/beccis88

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0