Läkarbesöket!


Gick väldigt bra fick svar på alla frågor vi hade  som frågetecken i våra huvuden.

  • Blir shuntuppföljning i form av en datorotomografi i slutet på detta/början på nästa för att sen rådfråga neurokirurgerna i göteborg för neos huvud växer fortfarande i princip ingenting.

  • Det lutar väldigt mycket åt att Neo har förkyldningsastma. Så vi ska få en remiss skickad hit till stan för att träffa en barnläkare för yttligare utredning. Den astma medicinen vi fick är bra men nog inte tillräcklig för neo. Det rosslar och låter slemmigt låter som en rökare nästan stackarn.
  • I och med att neo har luftvägsproblem så ligger han i risk gruppen så blir det prioritet av svininfluensa vaccinet jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om de. Men eftersom neo har haft stora problem med lugnorna och varit så sjuk så brukar det ofta bli något slag men utav de. Vilket gör att han kan vara extra känslig.
  • Fortsatt lappträningen eftersom synen utvecklas ända till 8 år och då vi självklart ska försöka med allt som går för att rädda ögat lr hur man ska förklara. Vore oerhört tråktigt om han bara kommer få ett fungerande öga. Som om de inte vore nog som det är.
  • Neos eksem är inte så mycket man kan göra nått åt förut att smörja och ha badolja i vattnet så vi får vara ihärdiga.

  • Sen ska neos mat prioriteras eftersom jag och tony är kvar i kalori tänket än vilket vi verkligen inte behöver vara nu när neo blivit så stor. Nu är det prio 1 att han ska börja kunna äta vanlig mat. Så nu ska vi ta bort 200 ml sondnäring ett helt mål och sen istället ge honom gröt och vill han bara ha 2 skedar lr äter en helt portion så blir det så han får bestäma och sen blir det ingen sondmating utan neo bestämmer.

  • Nu har vi ett litet mål och det är att viktmässigt så ska neo stå still ett tag eftersom han väger lite för mycket jämfört med sin längd. Även det där med att han är lite förstor kan göra hans förkyldningsastma värre också men jag tycker det låter bra skulle han gå ner lite så gör det inget heller.

  • D dropparna ska vi sluta med helt nu och jag tänkte ist börja med eskimåolja ska vara nyttigt.

  • Sen även tal om dagis framför allt för neos utveckling några timmar om dagen kanske med en resurs.   Men jag tycker det känns så svårt att låta en helt annan person ta hand om neo som man inte känner och litar på så detta kommer verkligen bli ett enormt steg för mig. Men då måste vi prata med försökringskassan för att se om vårdbidraget minskar bara för att neo är på dagis nåpgra timmar om dagen hoppas innerligt inte de för vissar sig att de minskar kommer det bli oerhört tajt ekonomiskt. Så mycket som ska klaffa och man måste verkligen vara ekonomisk för att få allt att gå ihop.

  • Neo fick även testa en stårullstol som nu är beställd+ ett bord till som kommer om några veckor kommer nog bli kalas.
Jag tror det var det hela. För övrigt så tyckte Neos läkare att han är oerhört aktiv och alert. En glad och pigg kille som var på strålande humör idag. Det var mycket de eftersom han är framåt så vore dagis bra för hans utveckling.
Just nu är det MASSA tankar som snurrar runt. Massa planering framöver på alla plan känns det som. Men detta kommer att fixa sig allt kräver jobb men det finns ingenting som jag inte skulle göra för Neo.

Av allt det som han har fått kämpa.
Nu är det mammas tur att kämpa för honom.
Jag vet att jag aldrig kommer komma inärheten men det är det
absolut minsta jag kan göra för honom♥

Kommentarer
Postat av: malin

skönt ni fått lite svar på era frågor :)kram

2009-09-21 @ 22:22:34
URL: http://malindaa.blogg.se/
Postat av: Linda Martnell

Va härligt att ni fick svar på många frågor, såg att han förmodligen har förkylnings astma.. :-( inte så kul men nu kan ni ju äntligen få rätt medicin. Så han får lite lättare att sova om nätterna när han är förkyld.. Kram

2009-09-22 @ 07:35:44
URL: http://lillojag.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Kommer bli skitbra med allt tror jag :)

2009-09-22 @ 09:45:44
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0