Höftröntgen!


Tuff natt fylld med skrik, hosta och kräkning. Sen tog det lång stund innan stackarn somnade om.
Oturligt nog var detta en morgon som vi inte kunda sova så länge som vi ville utan det var bara att dra sig upp halv åtta för att hinna till sjukhuset. Idag var det Neos årliga höftröntgen.
När man har cerebral pares så kan detta påverka lederna som gör att dom lättare kan gå ur led. Höfterna är mest drabbade så det är därför det görs en röntgen vare år för att hålla koll. Förra året såg allt helt normalt ut vilken såklart var fruktansvärt skönt!

Neo protesterade hela tiden han fick ligga ner med raka ben. Inte alls roligt. Efter några om och men så fick dom de bilder som behövdes. Dom var osäkra om de behövde ta om en bild men sån tur va så slapp dom göra de.

Tycker det är jobbigt att se Neos insida, neos skadade insida! Mitt hjärta går i tusen bitar varendaste gång.
För man vet att dom bara letar fel och jag tänker ofta det värsta tänkbara.
Tror jag gör det bara för att ställa in mig.

Kommer så oerhört väl ihåg när vi i uppsala fick se neos ultraljudbilder på hjärnan där dom visade Neos hjärnblödning. Då brast det bara i mig. Det går inte förklara mer än att det kändes som om man lämnade denna jord för några sekunder. Man slutade leva på ett sätt.

Detta sitter i än idag så när jag såg neos röntgen bilder på höfterna så kände jag bara paniken komma med full fart. Men jag lyckades kontrollera det denna gång. Men jag kommer nog resten av denna dag känna mig fylld av känslor som jag inte riktigt vet vart jag ska stoppa nånstans...

Kommentarer
Postat av: Monica

KRAM på er!

2009-11-23 @ 15:13:05
Postat av: Sandrah

Ja usch, men det är ju för hans bästa. De vill ju bara se så allt är bra och det är ju faktiskt bra att de har koll :)

2009-11-23 @ 17:16:50
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Marie [Mamma & Twilightfreak]

Haha nä inte jag heller, men jag älskar verkligen Twiligh-sagan! Och böckerna :)

2009-11-23 @ 18:16:01
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Postat av: joanna

åh usch va jobbigt. :( förstår att de känns skit jobbigt. men jag säger de igen. ni är en stark familj, ni har gått igenom fruktansvärda saker. ni har klarat de här å ni kommer klara allt!!

2009-11-25 @ 11:07:01
URL: http://mammatillisak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0