Svar från Neos höftröntgen.


Vi fick svar från Neos höftröntgen här om dagarna.
Det påvisade normala förhållanden så oerhört skönt.
Trycket i bröstkorgen lättade rejällt.
Den alllra bäst julklappen vi kunnat få.
Så nu kan vi avsluta detta år i lugn och ro, inga läkarbesök ingenting.
Vi får ta dessa tider till att bara njuta av nuet för i början av nästa år drar allt igång igen
och det med buller och brak.

  • Logoped, uppföljing av tecknandet.
  • Datortomograf av hjärna under narkos (nått vi bävar för mycket) för att se om det krävs yttligare en shunt omställning.
  • Återträff med neos handkirurg för bestäma om det blir botox.Även botoxbehandlingen blir under narkos.
  • CPUP (cerebral pares uppföljningsprogram)
  • Ögon tid hos en ortopedist.
  • Försöka få tag på neos arbetsterapeut angående barnvagn.
  • Uppföljning av Neos matträning.
  • Uppföljning av neos astma.
  • Sen blir det antagligen mer vattengymnastik.
  • Träff med kuratorn.
  • Påbörja dagis för neo på allvar och det kanske blir så att neo kommer behöva en resurs. Så då blir det ännu mer möten.
Det är de som jag vet nu på rak arm sen tillkommer det säkert nånting på vägen.
Lika bra att ställa in sig på det.
Massa frågor klungar ihop sig i huvudet så jag ska nog ta och sätta mig och skriva ner alla för att inte glömma.

Ibland känner jag när ska min älskling bara få vara barn?
Barn ska inte behöva gå igenom sånt här.
Jag vet redan svaret på min fråga och det gör mig ledsen.
En ledsenhet som sätter sig direkt i hjärtat som en stor iskall sten.
Jag försöker göra dagarna så "vanliga" som det bara går men jag vet att jag misslyckas.
Vi är en vanlig men ändå oerhört ovanlig familj så är det bara. Det har jag accepterat för länge länge sedan
men ibland kommer den iskalla stenen och gör sig tillkänna lite mer än vad den brukar.
Men så måste det få vara ibland...

Kommentarer
Postat av: Maria

Oj, vad mycket som väntar er nästkommande år.

2009-12-20 @ 13:44:46
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker du ska vara stolt. en mamma som ställer upp till 1000 på sitt barn.

2009-12-20 @ 15:19:33
Postat av: Sandra

Så skönt att allting såg bra ut på höftröntgen :)

Ja, det är mycket ni ska hinna med, men det är ju bra att de håller så stor koll på allting iaf, och neo verkar ju vara en riktig kämpe :)

2009-12-20 @ 19:59:27
URL: http://fluffin.blogg.se/
Postat av: Elin

Tycker du är en sån stark och inspirerande mamma!:)

2009-12-21 @ 07:33:27
URL: http://mittisvennelivet.blogg.se/
Postat av: Daniel

Känner medlidande

Men man gör ju ALLT för sina barn!!

2009-12-22 @ 07:56:26
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sandrah

Skönt att allt var bra!

2009-12-22 @ 16:00:08
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Linda

Mycket i det jag skriver o mycket det du skriver är vi så lika i.. Det där med dagis tror jag är svårare för en mamma . Vi hade tur som fick en resurs som klaffa ihop fårn första gången hon och jag blev bästa vänner trotts ålderskillnaden hon hade själv ett barn som var för tidigt född och nu leker måns och denna pojk jätte mycket=) så ibland ska man inte tänka så skeptiskt om folk jag e exakt lika dan.. kan vi inte ses någon dag=)..om vi bestämmer kanske det det blir av..heheh...kraam

2009-12-28 @ 09:05:29
URL: http://www.nogg.se/tussis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0