Vattengymnastik och vårdbidrag



Tredje gången på vattengymnasiken idag och de var lika skoj som sist neo verkligen älskar de och vi med.
Underbar träning för honom!! ser vi frameomot varje vecka!

Efter de handlade vi en trähylla att på toan på jysk. Sen var vi inne på elkejdan och till sist en lite handling på maxi.

Som alla andra dar när jag går och hämtar posten så har jag hoppats på ett brev från fsk och idag fick vi de.  Hann inte ens komma in inna jag öppnade de. Det har med utredningen för neos vårdbidrag.

Det första jag läste var att vi har fått beviljat ett helt vårdbidrag och ända tills 2014 känns helt underbart.Tills neo är 7 år!
Kände att tårar av lättnad var oerhört nära.
Så skönt att detta äntligen är över för det har varit en oerhört jobbig period har tyckt de känts väldigt tungt med utredning när man ska dra upp allt extra som har med neo att göra som är negativt.

Blir så blandade känslor för när neo lär sig nya saker går de inte att beskriva hur duktig och hur stolta vi blir. Men att en snart 2 åring nyss lärt sig ta sig framåt själv är ju inte så bra enligt vad dom ska kunna vid en viss ålder fast vi ser de ju
Såå lättat att allt är över att vi fick ett helt och att vi fick de så pass länge så man slipper gå igen detta varje år för de verkligen tär på en massa!
Känns som en sten har lättat från mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Mie själv

Vi har fortfarande det där jobbiga kvar. Är mitt i processen. Det är så destruktivt att jag blir tokig! Idag har jag också fått en sten mindre att bära på och det är också FSK´s förtjänst. Vi får grundbidraget till en bil som vi måste köpa. Man kan få det när man har rörelsehindrade barn. Förutom det skall vi också se om de kan anpassa den bilen åt oss, så att vi kan få in elrullen bland annat. Det återstår att se vad de säger om det. Samt att vända ett av passagerarsäten bak helt om att ha ryggen i körriktningen så att Neo kan fortsätta åka bakvänt i och med att han är muskelsvag. Behöver åka bakvänt ganska länge formodligen. Ja ja - idag är FSK värda en puss...trots väntetider! Speciellt bilstödsenheten i Västervik. Tror fan jag ska skicka en blomma till dem!!! Då dör de väl - ingen annan lär ha gjort det före mig tror jag...

2009-05-25 @ 22:27:19
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh va skönt ! Grattis, förstår att en stooor klum försvann.

Ni är värda att iaf inte behöva oroa er för den enes ekonomi. kram

2009-05-25 @ 22:43:59
URL: http://fritsdagar.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Gud vad skönt :)

2009-05-26 @ 09:34:22
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: malin

Gud så skönt!! :D

2009-05-26 @ 10:17:00
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Zandra

ÅHHHH så underbart att ni ficj beviljat ett helt och så länge!!!! Underbara nyheter!!! Så glad jag blev för er skull nu, helt fantastiskt!

2009-05-26 @ 10:49:31
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Renate

Va skönt för er! Blir glad av att läsa =)

2009-05-26 @ 11:37:01
URL: http://oneeyedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0