Tandläkarbesök + Sandrah, Devin och Vilde besök!


Idag var de dags för att besöka tandläkaren med Neo. Trodde dom skulle göra lite mer än förra gången men icke. Mest info om sånt man redan vet. Sen checkade dom av vilka tänder som har poppat upp. Inte värt att gå upp tidigt väcka neo och knata dit för ca 10 min. Tandhyginisten frågade om jag var trött, tror de var mina mörka ringar under ögonen ( trotts sminkning) som av slöjade mig haha;)

Har varit lite orolig över att neos tänder är skavda och lite gulare på vissa ställen så jag frågade om de idag men de var ingen större fara sån tur va. De var kalk och mineral avlagringar tror jag att de hette. Det uppkommer när tänderna håller på att bildas och om då neo under den tiden varit sjuk infektion lr liknande som har gjort immunförsvaret svagare  än vanligt. Dom flesta vet neos sjukhistoria så jag behöver nog inte nämna de otaliga saker han har blivit drabbad av. Ska vara noga med tandborstningen eftersom tänderna blir svagare. Det gör inte saken bättre att neo kräks ofta och att detta sliter på tänderna. Men jag försöker att borsta varje gång han kräks för att förebygga detta och hoppas att dessa tänder håller till de nya ska komma.

Natten till idag var jobbig. Neo vaknade på samma tid och var jätteledsen och väldigt täppt i näsan. Så de var bara att försöka få honom på andra tankar. Efter en stund lugnade han ner sig och efter många om och men så somnade han om. Denna natt blev de ingen kaskad spy iaf så skönt för honom för han får sån panik stackarn:(

Så när vi kom hem från tandläkaren kl halv nio kanske så kikade jag på en film och neo somnade i min famn och sov minst 2 timmar skönt för honom.  På eftermiddagen ringde sandrah så dom kom hit och barnen fick leka. Goa ungar:D
Vilde sov som en stock hela tiden. Blev lite fika och prat. Var jätte trevligt!

Just nu sitter jag och planerar lite föddelsedagsfirande. Vi kom fram till att de kommer komma massa folk om vi ska ta allt på samma gång. Så jag är lite inne på att dela upp till ett barnkalas och ett släktkalas. Tror de blir bäst så.
Barnkalaset blir antingen den 26 lr 28 juni. Ska höra mig för och se vad som passar folk bäst!


Sov som en stock!


Grabbarna grus

Kommentarer
Postat av: sara - michelles mamma <3

haha ja en annan är ju döende när man har feber haha :P Jimmy tackar så mycket :)

2009-06-10 @ 20:11:11
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: sara - michelles mamma <3

Jag jobbar hela den helgen gör jag så ja kan faktiskt inte då :(

2009-06-10 @ 20:13:22
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: sara - michelles mamma <3

aa som schemat ser ut nu så gör ja de :(

2009-06-10 @ 20:55:50
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Mig passar det vilken dag som helst tror jag :D

2009-06-10 @ 20:58:19
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: sara - michelles mamma <3

ja vi kan väl höras om de, ja jobbar rätt mkt nu och har endel andra saker inplanerade just nu :)

2009-06-10 @ 21:15:55
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0