Skärgårdspromenad



Idag knatade jag till sandrah  i värmen var helt svettig när jag kom fram. Sen kom de en försäkrings dam och skulle prata med sandrah. Tycker de är så dåligt att vi inte kan försökra Neo. Jag förstår ju varför men å andra sidan är de ju sådana som vi som har barn med hinder som behöver de.

Efter de gick vi och hämtade upp devin på dagis. Neo och Devin åkte dubbeldäckare. Det vill säga sandrahs syskon vagn. Det gick jättebra och vilde sitt nya vrålåk. Så alla barna var med. Sen bärde det av till skärgården. Är en jädra bit att gå men tiden gick jättefort antar att de var allt tjat;). Det var faktiskt skönt för det fläktade.
Vi gick till vildes och devins farmor som bor ute i skärgården. Där fick vi glass och saft mumma. Devin fick springa utan blöja och plaska i en balja skönt för honom medan Neo satt på en filt och myste.


Gott med glass och kaka!


Neo, vilde och hans farmor


Myser  i skuggan


Känna lite!
Neo tokskrattade när dein slog med en mugg i bordet haha så sött.
Sandrah filmade
>Här<


Vilde myser i vagnen

Vi var där en stund. Sen kom david och hämtade devin och så byte vi vagn.
Tyckte de gick lika fort hem som dit. Förutom att neos vagn började krångla. Tror hjulet hann släppa 6-7 gr innan jag kom hem usch. Ska maila tillbaka och se vad dom säger. Andra gången nu. sist vi var där med vagnen fixade dom nått och sa att det inte skulle hända igen och att vi skulle smörja men inte fan ska hjulet lossna för de usch.

När jag kom hem så hade tony bjudit hit några vänner till han som grillade. Eftersom jag förbrännt massa under promenaden så var jag såklart tvungen att fylla på förådet igen;) De blev 2 grillade köttbitar och massa friterade pommes frites. Tror jag har gått ca 1,5 mil inte illa pinkat. Har varit en riktigt trevlig dag!
Har så ont i fötterna så jag ska se om jag kan fjäska till mig en fotmassage!

Kommentarer
Postat av: Mie själv

Vi har försäkrat Neo för olycksfall men de vägrar ta honom mot sjukdom. Vi får ompröva när han fyller 5 säger de - fast att vi har intyg att hans skada inte innebär att han lättare skulle få tex leukemi eller diabetes. Man blir förbannad!



Det här om att man får gå på instinkt - det är nog bra till en viss gräns. Ibland blir man blind som förälder. Inte för att man vill utan för att det ligger utanför ens medvetandegrad på något sätt. Man vill inte att det skall vara något fel på ens barn. Självklart är man själv bäst på att se hur ens barn mår men jag tror att det är bra att ibland ta med doktorers kunnande. Neo är ju en liten spinkis men han är kontrollerad och då kan jag slappna av och känna att han får vara en liten spinkis.

2009-06-23 @ 22:54:45
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Var jättetrevlig dag =)

2009-06-24 @ 09:13:43
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Maria

Åååh vilka härliga sommarbilder, hurtiga ni är då :)



Ha en fin dag!

2009-06-24 @ 11:35:17
URL: http://selmasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0