Man kan aldrig få oskulden tillbaka!


Igår kom sandrah vilde och devin på besök. Alltid lika trevligt!
Dock var inte devin sitt vanliga jag som brukar vara busa och leka i mängder. Han var blyg och trött. men lite bus hanns det med iaf. Vilde lika söt som alltid lille gosefisen. Så mysigt att få hålla honom.

Man blir mer och mer sugen av rätt andledning. Förr tror jag att jag ville bli gravid för att så njuta av en hel graviditet och allt som tillhör sen få föda en friskt och välskapt barn allt de som jag inte fick med neo. Men jag tror mycket är pga av alla bearbetings stadier som man går igenom, passerar.
 Sörjer än idag att att jag aldrig kan få tillbaka det med neo, få upp honom på bröstet höra honom skrika.
Kommer aldrig få det tillbaka.

En helt fel anledning men nu vill jag verkligen ha ett syskon till neo på rätt sätt. Jag tänker inte längre att jag vill bli gravid för att njuta av allt de jag inte fått för jag vet inte hur nästa graviditet kommer att gå.Allt är inte så självklart längre. Det kanske blir samma sak igen eller också kommer det går jättebra.

Det jag vet är att jag inte kommer ta allt förgivet! Nästa gång jag blir gravid kommer jag ta tillvara ännu mer än vad jag gjorde men neo för man vet aldrig när livet kan vändas upp och ner. Man vet adlrig när de kan tas ifrån en. Det jag vet är att rädslan är enorm jag kommer aldrig mer kunna få de där  känslorna som man får när man nyss veta att man är gravid. Jag kommer nog räkna timmar, dagar, veckor och månader. Den tryggheten man hade att min kropp klarar av att bli gravid. Min kropp klarar av att bära ett barn är som bortblåsta och den kommer aldrig att komma tillbaka.

Ett citat ur boken "våga älska" av tina wiman:
Som beskriver de så bra!

"När jag väntade mitt andra barn så sa barnmorskan: "Det är klart att du är orolig.Man kan aldrig få oskulden tillbaka.
Du kan aldrig mer få tillbaka den naiva känslan av att alla graviditeter slutar i ett friskt,fullgånget barn och en lycklig mamma, för så var det inte för dig."
Det är så det är. Aldrig mer kommer jag våga hoppas på att inte sitta på strandkanten och huttra. Aldrig mer kommer en graviditet att kännas som en självklar resa med lyckligt slutmål,för så blev det inte för mig.
..

Kommentarer
Postat av: Mie

Det ligger nåt i det. När jag väntade Mika var det precis så att jag räknade tiden och kände varenda liten sak som hände. Jag blev sjukskriven redan i v.16 för sammandragningar och låg i soffläge resten av tiden. Aldrig trodde jag att jag skulle passera vecka 29 och när den kom började jag packa väskan. Men det gick ganska länge. Vecka 37 dök hon upp. Så sent har jag inte fått någon av mina barn. Det positiva är att man vet att ta vara på graviditeten för man vet aldrig när den är över. Om du är duktig på att lösa problem idag kommer du att bli en trollkonstnär när barn nummer 2 kommer. Ett funktionshindrat barn och ett litet syskon gör att du klivet upp en division i problemlöseri. Men allting går.

2009-07-10 @ 23:15:48
URL: http://envanligblogg.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Hoppas Tony blir sugen snart också då :)

2009-07-11 @ 21:16:53
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0