Människor och deras "såkallade problem"


Ibland blir jag bara så trött på folk och deras såkallade problem.
Enligt dom verkar de som världen går under när dom får dessa problem.

Ska ta ett exempel:

För några veckor sen läste jag en insändare i kristinehamns posten en gubbe som hade skickat in dagens ris.
Han gnällde på ica maxi här i stan att dom har datumet felvänt på valios laktos fria mjölk. Det var ett långt inlägg över hur upprörd denna människa var över detta och att han hade sagt till personalen många gånger om detta men att de inte enligt han hänt nått.

Sen några dar senare hade två tjejer skickat in ett svar till denna gubbe. Ett helt klockrent svar!

Dom skrev:


Tycker du de är ett problem?
Här har du riktiga problem
Könsstympning
Våldtäkt
Pedofeli
Mord
Krig
svällt
Fattigdom

Jag vet att jag ser saker annolunda efter allt som vi har gått igenom med neo.
Att problem blir såå meningslösa.
Man ser de som verkligen betyder nått.

Neo har kämpat för sitt liv och vunnit den kampen.
Jag har min son i livet!
För mig finns de inga problem...








Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja en del gör då små saker till stora problem. Tänkte bara säga va otroligt starka ni verkar va alla tre, inte minst lilla Neo :) Lycka till i nya huset.

2009-01-29 @ 16:56:17
Postat av: Sandrah

Haha vilken töntig gubbe som ens orkar bry sig

2009-01-29 @ 19:54:08
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: sara

ja ibland undrar man.

men jag har ett lika dant i-lands problem. lite värre kanske. jag vill ha min blogg snygg. du har ju fått din fin i alla fall ;-) jag fattar verkligen alls.

2009-01-29 @ 21:39:33
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: sara

Haha klockrent svar från maxi :P

2009-01-30 @ 09:04:21
URL: http://saaraa.blogg.se/
Postat av: sassan

kan förstå hur du menar!! min son höll på att dö vi förlossningen och jag själv rullades akut till operationen, så när kompisarna ringer o klagar på huvudvärk då får man helt enkelt vara ödmjuk o tänka dom har inte varit med om värre



en lite tanke bara/sandra

2009-02-04 @ 18:08:14
URL: http://sassan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0