Fredag

vaknade idag kl 8 genom ett hamrade och borrande. lägenheten över oss håller på att renovera eller nått så näör borrandet kommer i gång vibererar hela vår lägenhet såå jag var sååååå arg i morse framför allt ionte för min skul utan för neo som vaknade och blev jätte rädd och jätteledsen stackarn. men han somnade om fort igen sån tur var. men så drog dom iång igen men då regareade inte utan sov till ca 10 som vanligt.

Gjorde dom vanliga morgonrutinerna jag tog mig en dusch. Så bra att han kan ligga på en filt och leka utanför badrummet så har jag koll på honom. Neo fick mat vi 12:30  och då sov han en liten stund. Sen började dom borra igen neo vaknade och fick panik och tokskrek och såklart när han panikskriker så spyr han.han spydde över hela mig och i mitt hår och mina kläder och lite på golvet men de mesta kom på mig hehe såklart var han alldeles nyss färdig matat med så de var ju fullt i magen med mat. DÅ blev jag ännu argare på byggnadsarbetarna där upp fyyyy. Kände att nu är de bra så vi gick ut och gick till huset för där var de iaf tyst.

Dammsög gästrummet där far min slipade ner den gamla tapeter blev damm precis över allt. Dammsög vägar fönster dörrar.Moppade även golvet i gäst rummet och vardagsrummet. så jag har varit lite nyttig i af. neo satt på en filt och lekte under tiden. Gick hem och jag började göra mat.Idag blev de egengjorda köttbullar med gräddsky och pasta till blev rikigt nöjd med köttbullarna.  Sen var de dags för neo att få käk en halv portion gröt slank ner och lite efterätt sen ville han inte ha mer så då fick jag sonda upp lite.

Ikväll blir de nog lugn glo lite på tv och vänta på att tony ska sluta jobbet om typ 30 min.

imorgon så kommer min pappa och tonys farfar för att tapetsera gästrummet. Bra med 2 st som har massa erfarenhet så kanske man kan lära sig ett och annat. Blir en grå tapet i gästrummet de var tony som fick fria händer. Jag känner mig lite skeptisk men de kommer nog bli jättebra eftersom vi har en smides säng och smides bord till och sen ska vi ha ett litet svart databord. När de rummet är klart är vi typ klara bara måla lite lister och slutet på nästa vecka flyttar vi in längar massa...

Kommentarer
Postat av: malin

Jobbigt att dom ska hålla på och borra!!

2009-01-09 @ 18:49:11
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0