Vad är de för fel?


Var inne på en tjejs bilddagbok där hon hade fått en elakt kommentar av en väldigt patetisk människa.
Där de stod är om hennes barn: Är den cp?
(Ska tillägga att det barnet har inte Cerebral pares)

Sen blir jag så otroligt jävla less att cp alltid ska användas som nått dåligt nått negativt!
För mig är de helt oförtståligt att de ska användas som något elakt.

De är ju likadant med mongo det är ju också betäcknat som nått elakt nått dåligt.
När barn födds med sjukdomar så har dom ju knappast valt de själva.
Hur tror dom alla barn som har  sjukdom reagerar när man här människor uttrycker sig så?
Ett helt oskyldigt barn som verkligen inte har haft nått val

Och dessa sjukdomar ska användas som skällsord!
Vad är de för fel på vissa människor?
Blir så otroligt arg och ledsen usch!!!


Kommentarer
Postat av: malin

Tyvärr finns det gott om idioter, vilket är så jävla synd, För ett barn väljer inte ens att bli född, och ha få någon sjukdom är det sista man vill att ha barn ska få, men ibland händer det tyvärr.

Huvudsaken är att dom lever tycker jag, det är ovärdigt.

2009-02-01 @ 20:29:23
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Du har ju också använt de orden som skällsord många gånger.. jag gör det väldigt sällan numera, tänker mer på det nu för jag vet ju att man inte bör göra det. Så himla dumt egentligen att det blivit så :/ De kan ju inte rå för sina sjukdomar!

2009-02-01 @ 20:46:39
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag blir så förbannad när jag läser eller hör sådant. Tror folk har dåligt ordförråd och brist på kunskap vad cp egentligen betyder. Alla människor är lika mycket värda :).



Kram på dig.

2009-02-01 @ 21:43:12
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: sara

Jag haller fullstandigt med dig!

Jag jobber nere i England med underbara manniskor som har cerebral palsy, och ja har allt mott en hel del fordomar ocksa tyvarr...

Vi lever ju anda i 2009, men ibland kanns de som om utvecklingen gar bakat med folks respekt och fordomar...

2009-02-01 @ 21:53:12
URL: http://kryptonite.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lika som alla de som använder DAMP och ADHD som sådana uttryck...

2009-02-01 @ 23:58:39
Postat av: sara

ja jag kan inte mer än hålla med dig och dom tidigare.

Det jag stör mig på mest är att när jag får sådana kommentarer på bdb så tar dom inte emot mina anmälningar på dom!

2009-02-02 @ 09:10:25
URL: http://zasata.blogg.se/
Postat av: Zandra

Förr när jag var yngre och inte hade barn så använde jag ofta just ordet "CP" som ett skällsord...varför fattar jag egentligen inte?

Idag använder jag alrdig ordet cp som ett skällsord eftersom att jag har mognat och vet bättre....antagligen så är detta en vääääligt ung och dum människa som inte har egna barn som har kommenterat i denna tjejens bilddagbok.

Förhoppningsvis så mognar denna människan till.

Man blir faktiskt lite mörkrädd när man tänker på hur vårt samhälle ser ut speciellt när man tänker på barnen som har ett funktionshinder, de har det inte så lätt alltid...MEN som tur är så idag finns det sååååå mycket hjälpmedel och resurser så att det finns alla möjligheter att vara "som alla andra" om man vill. Skönt tyycker jag, tänk att för bara typ 10-20 år sedan så fanns inte detta.

Kram på er!

2009-02-02 @ 11:39:27
URL: http://tokiga2barnsmamman.blogspot.com
Postat av: Renate

Finns människor till allt tyvärr...att barn fäller elaka kommentarer hör väl tyvärr till men vuxna människor anser man skall kunna hålla truten!

2009-02-03 @ 09:09:45
URL: http://oneeyedme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0