Onsdag


Äntligen idag har Neos mage blivit mer normal igen. När han fick pencillinet blev han så lös i magen och bajsade ca 6 blöjor om dagen. De var löst för frätte sönder hela stjärten på honom ändå upp på ryggen stackarn. Men idag har de flesta såren läkt ihop igen jätteskönt och han har inte ont längre. Dock så sitter hostan fortfarande i så nätterna är inge vidare. Massa spring och alldeles tätt i näsan är han så mitt i natten måste man trilskas med att ge han näspray vilket verkligen inte är poppis. Nu har han fått nässpray ett tag och man får bara ge i 10 dar stod de så måste kanske ringa och rådfråga igen.

Angående vårdbidraget så sa läkaren igår att läkarintyget vi skickade till fsk sist gäller även nu. Ringde till vår handlägare på fsk idag och förväntade mig att sitta i kö i minst 20 min men kom fram direkt. Vi har tydligen fått en ny handlägare som inte alls vår någe trevlig. Så vi är tvugna att skaffa ett nytt läkaruttlåtande igen och vi fick inte skicka in ansökan nu tydligen utan vänta till mars herregud blev så irriterad men de är väl säkert för att dom inte hinner med som vanligt och inge vettigt svar fick jag heller. Fick leta upp kurator på barnhab i karlstad för att be om hjälp men dom hade utbildning där så jag får ringa i morgon istället. Alltid ska de vara massa krångel jaja hoppas de löser sig så smidigt som möjligt.

Idag var sara och jag på stan kikade lite i afärrer. Hittade lite kläder till neo välbehövligt kan jag säga. Så nu kör jag bara med att köpa strl 98 så kan han ha de ett tag framöver. Blev en liten fika i väntat på att öppna förkolan skulle öppna.
Så vi knatade dit och var där några timmar innan vi gick hem tycker de är så skönt att komma ut och bra för neo att träffa andra barn med. Jätte trevligt!

Neo börjar vakna runt 09 nu istället för 10:30 tycker de är bra för då hinner man med lite på förmiddagen också.
Trodde han skulle sova idag runt 15 men de ville han inte och somnade nu för natten runt 20:15 så får vi se hur natten kommer bli.

Men nu inatt får jag sova för tony är ledig imorgon och får då ta neo under natten om han skulle vakna och hosta. Sitter hostan fortfarande sitter i några dar framöver så får jag nog ringa igen. visst  hosta kan man ha bra längre men de är lika bra och medicinen hjälper ju typ inget alls.

Är såå trött på denna hosta som inte verkar vilja ge med sig suck...

Kommentarer
Postat av: malin

Jobbiga dom ska vara på FK, alltid ska dom krångla med något, fattar inte vad som ska vara så svårt.

Skönt att han somnar lite senare och sover längre, det gör Alice med. Och det funkar skit bra!

2009-02-18 @ 21:40:46
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: saramichellesmamma<3

tack för idag min gumma!<3

2009-02-18 @ 23:16:33
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

stackars liten, hoppas han blir frisk snart! min nya bloggadress förresten :)

2009-02-19 @ 14:42:38
URL: http://divinyls.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0