Härligt vinterväder


Inatt så gick jag sova hela natten för tony tog hand om neo som även denna natt bara bökar och bökar. Alldeles tätt i näsan och jag tycket inte nässprayen hjälper. Känner mig som en helt ny människa när jag  har fått sova bra. Vaknade upp av att solen sken igenom fönstret.

Yttligare en positiv sak  neos feber var något lägre i morse och utan med alvedon som han fick innan läggdags. Idag var den på 38,7. Det märks att de är en piggare kille idag och morgonmålet fick stanna kvar i magen. Första gången på länge som jag inte känner mig så orolig över de hela med att vikten ska bli drabbad. För vi har även minskat neos matmängd för att han inte ska gå upp så ohyggligt mycket så fort.
Han har lite att ta av mammas knubbis!

Helt underbart vinterväder idag. Solen skinner och himlen är klarblå. Ett riktigt pulka väder jag är såå sugen på att gå ut och ta en promenad. Men de blir till att stanna inne så länge herrn har feber.

Vi tog oss en mystund förut. Neo somnade på min bröstkorg och då passade jag på att läsa en bok " flickan från ovan" var längesen jag läste den en oerhört bra bok. Man kanske ska ta upp läsningen igen som ett bra sätt att koppla av på.

Idag har apoteket öppet så tony är iväg och fyller på neos alvedon föråd och även salva han bajsar så mycket att han blir alldeles röd och fått små sår i stjärten stackarn. Fick låna alvedon av sara så att vi klarade oss till idag. jättetack!
 Även köpa blöjor för just nu går de åt massa i och med att han är så pass lös i magen.
Så glad över att man har en egen tvättmaskin för nu går de åt massa kläder och spyhandukar.

Skulle varit till neos läkare idag men ringde och avbokade. Så nu väntar vi på att få 4 nya tider. Den för shuntomställningen i göteborg, uppföljning av neos skelning, ny läkartid och sen även en tid till neos sjukgymnast.

nej nu ska jag forsätta sitta här och tråna efter för att få gå ut ;)

Kommentarer
Postat av: Sandrah

Vad har ni för nässpray till honom? För nezeril som jag köpte till Devin är helt vrålkass, men nasoferm som jag fick köpa istället funkar jättebra!

2009-02-09 @ 13:22:25
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Stackars liten... usch, inte kul att vara sjuk. Särskilt inte när man är liten.



Hoppas nu att det vänder mer och mer för honom.



Skönt att du fick sova ut också!:.) Det tar på krafterna att ha en liten sjukling hemma så man behöver all vila man kan få!:.)



Tack för din kommentar inne hos mig också!:.)

2009-02-09 @ 16:46:28
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Maria

Skönt att få sova:), ja visst är det härligt att vi fått snö, hehe jag är som barn på nytt igen:)

2009-02-09 @ 18:14:43
URL: http://selmasmamma.blogg.se/
Postat av: ak

Att läsa är ju bland det mest rofyllda som finns!

Min lilla Neo hade också feber igår, men han har nog en förkylning som håller på att bryta ut =/



Hoppas det går bra med maten och att han får fortsätta behålla den.



Ha det fint!

2009-02-09 @ 18:48:42
URL: http://annak.webblogg.se/
Postat av: viveka

Svar: jobbar med städning på morgonarna och i en bokaffär vissa eftermidagar och även ibland direkt efter städningen. har inget heltidsjobb nu tänkte jag skulle fixa körkort först. Hehe

2009-02-09 @ 20:18:00
URL: http://vivekaandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar: jobbar med städning på morgonarna och i en bokaffär vissa eftermidagar och även ibland direkt efter städningen. har inget heltidsjobb nu tänkte jag skulle fixa körkort först. Hehe

2009-02-09 @ 20:19:32
Postat av: Linda

Inte kul när barnen bölir sjuka.. Om det inte redan e jobbigt så blir det då.. Får Neo oxå svårt att andas??Måns som är extremt trång i mellan ansiktet får de jätte jobbigt när han blir sjuk. Hoppas de blir bättre med operation..Ha de bra..kraam Linda

2009-02-10 @ 09:53:28
URL: http://www.nogg.se/tussis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0