"Flickan från ovan"

Idag läste jag ut "flickan från ovan"
Har läst den en gång tidigare och första gången jag läste den kunde jag verkligen inte lägga den ifrån mig. Den är så fruktansvärt bra och rekomenderas oerhört starkt!
En av dom bästa böckerna jag läst!

Beskrivning
Susie Salmon är fjorton år gammal när hon blir hon blir våldtagen och mördad av en granne. Det är inte första gången han gör det. Från sin utkiksplats i himlen kämpar hon med att acceptera sin död, samtidigt som hon fortfarande klänger sig fast vid de levandes värld. Under många år följer hon sin familj i dess sorgearbete, liksom mördarens förehavanden och polisens arbete. Tills den dag hennes önskningar ser ut att gå i uppfyllelse. Trots att bokens tema är så grymt är Susies berättelse ljus och har en kärleksfull och humoristisk ton.

Författaren Alice Sebold visar i denna underbara roman hur en tragedi kan slå sönder en familj, men också hur den kan sammanföra den igen. Alice Sebold är född 1963 i Madison, Wisconsin I USA. Flickan från ovan är hennes skönlitterära debut och har blivit en stor försäljningsframgång.



Hittade inge bra bild på bokomslaget som var tillräkligt stor så de fick bli denna.
Talboksomslag.




Kommentarer
Postat av: Emelie

Utmaning :D

2009-02-26 @ 18:56:03
URL: http://niixon.blogg.se/
Postat av: saramichellesmamma<3

ååh har du den eller har du lånat den.. den lät super bra

2009-02-26 @ 19:02:44
URL: http://saramalmstrom.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Verkar ju bra, tyvärr är jag för lat för att läsa böcker.. kanske skulle kunna lyssna :P

2009-02-26 @ 19:04:28
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0