Mastmagasinet och karlstad


I Onsdags var Tony ledig, kommer inte ihåg sist som han var de faktiskt. Jobbar nästan jämt nu när han tagit över en stor del av hans chefs jobb de är tufft att ta hand om neo( sp matandet) och allt här hemma men var enda sekund med neo är värt allt.<3

Blev en sväng till mastmagasinet med sandrah. devin, tony, jag, neo,mattias och per så vi var ett hetl gäng som lunchade tillsamans. faktiskt aldrig ätit där förut men de var alldeles för trångt för min del iof var vi där vid lunchtid men ändå var jättesmalt imellan borden så de gick knappt att komma fram. Och maten var godare än på andra ställen. Ska bli så skönt när neo kan sitta i barnstol istället för barnvagnen men han klara inte riktigt av de än men de kommer. det var trevligt. snackade massa var jättetrevligt. resten av dagen var lugn tony hade fotbolls träning senare på kvällen. annars inget sp.

Igår var vi till karlstad för att byta vatten i neos knapp för första gången skönt att ha nån som kan och hjälper till första gången men de var lätt som en plätt inga problem att fixa själv. Vägdes även sist vägde han 6965 gr och nu vägde han 7050 gr så nu är 7 kilos gränsen spräckt jätte roligt att han gått upp lite :D

Blev även besök hos karlstads barndietist pratade lite om neos matsituation. Velig tant:P  Fick även en snabbkurs hur man använder en matpump som vi äntligen fick med oss hem. hur lätt som helst att hantera. Ett av dom mest givande besöken vi haft att verkligen folk äntligen börjar ta en på allvar med neos mat jätteskönt även om de skulle ha gjorts tidigare.

Blev en tripp till ikea för hela familjen var hungriga så de blev kotlettrad med pommes och bearnesås jättegott och jordgubscheesecake till efterätt. De slank ju även med några grejer från ikea hem( som vanligt). en fin fotoram där man kan ha många kort. Haklapp. mugg, sked och skål till neo och en tygbok som man kunde plocka fram massa olika figurer jätterolig.

var hemma 18:30 precis så jag missade unga mödrar:P resten av kvällen exprementerade vi mat pumpen så vi verkligen har koll på alla knappar och finesser. 20 målet använde vi den första gången fungerar hur bra som helst. har börjat med 95 ml/h nu och de har fungerat hur bra som helst. såå skönt att inte behöva mata längre utan att de sköter sig själv och medan han får mat kan man leka och mysa han behöver inte ligga ner hela tiden som han annars måste göra när man matar manuellt. inte en kräkning hittils inte ens tendenser alls till att kräkas.

Matpumpen är verkligen vår räddning.
livet börjar kännas lite lättare nu :D


Idag var de menat att jag skulle ta en promenad till farmor men eftersom barnvagnen var i bilen och bilen hade tony tagit till jobbet så fick dom planerna skippas. men dock kom min bror förbi helt oväntat och jätte trevligt. länge sen man ser honom ni förtiden så som han jobbar och pluggar men om några veckor tar han studenten så man måste klura ut nån bra studentpresent. såå svårt att köpa nått till nån som redan har allt. Men nått får vi lista ut. Han åkte hem nyss för golfträning. Använt matpumpen hela dagen och vilken frihet de blir underbart. Ikväll ska tony på fotbollsmatch så jag vet inte riktigt vad neo och jag ska göra blir väl myskväll antar jag sommde brukar bli underbar att bara mysa upp sovan och gosa.

Tony och jag prata lite om den där kommentaren jag fick. den människan i fråga kan ju inte ha barn själv
Önskar verkligen inte den personen får barn/har barn som måste växa upp med dom värderingarna som den personen verka har...

Jättestor Kram till alla för dom otroligt fina och stöttande kommentarerna.
För klart man blir ledsen när nån säger så om de

 vackraste underbaraste man har.

 Mitt allt!

Men nu har jag skakat av mig dom orden. Nu skrattar jag bara över hur patetiska människor kan vara..



image107

♥Mammas underbara vackra mirakel♥

Kommentarer
Postat av: mezzie

Ge han en bamse kram den lille sötisen!
Och hoppas ni får en underbar fredag kväll!
Kramisar

2008-05-23 @ 17:57:28
URL: http://motherhood.blogg.se
Postat av: Sara

vad kul att mat pumpen funkar Att en sådan sak kan göra allt lättare.Han ser bara för go ut i sin gå stol..

2008-05-23 @ 18:12:52
Postat av: Jenny

Vi pratade också om den kommentaren här hemma. En förälder säger verkligen inte så om barn. Usch nej !!

2008-05-23 @ 19:19:18
URL: http://bellismamma.blogg.se
Postat av: Nina

Ja det förstår jag, skulle jag oxå bli. Därför jag haft min bilddagbok stängd, fick så mycket onödiga fega kommenterar. Nu har jag öppnat den, å dyker det upp nått så stänger jag den igen...

Tackar! Hmm, jag vet inte vad jag ska lära dig ;) Jag har bara gjort bilder å ändrat färgschemat.

2008-05-23 @ 21:44:18
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: sara

Elina är 3 år..Ska skriva om henne en dag här om handikappet och hennes epilepsi och allt...

2008-05-24 @ 09:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0