Läkarkontroll



 Igår var de dags för läkarkontroll kl 11. var väldigt länge sen nu men de ser man bara som positivt att han blir friskare och friskare.Vår läkare KG är alltid lika trevlig och glad och alltid positiv med neo helt underbart att träffa sådana människor som har erfarenheter av prematura barn och som ser vilket mirakel han är<3

De är nästan bara maten som är kvar som är jobbig. hur vi än gör så tycks de inte riktigt fungera. hittar vi nån ny rutin som funkar de i några dar sen havererar de och bara att ändra ,sig känns som om vi kommit i en återvändsgränd nu. Diskuterade om att kanske pröva på en pump som trycker in en viss sondnäring per timme så slipper man själv mata hela tiden och så kanske han får behålla de bättre när han får små mängder hela tiden visseligen en apparat att dra omkring på oerhört jobbigt men vi är vana nu. hoppas de funkar lite bättre.

Pratade lite om neos vikt och förhållandevis till hans längd så väger han för lite men de var verkligen inte en katastrof än sa han men såklart man oroar sig.

Kräks mycket när han kräks så är de ingen vanlig bebiskräkning utan de kan vara ett helt mål. Framför allt så tror vi att han är prematur och hans organ är underutvecklad bla magmunnen. Och eftersom han är extremt prematur så tar de längre tid för hans kropp att utvecklas.

Men KG sa att vissa prematura barn kan man inte hitta en anledning till dom kräks dom bara gör de men oerhört jobbigt när vikten drabbas. men neo är ju inte underviktig på nått sätt.  Ska prata med en dietist igen och diskutera lite olika alternativ och hoppas verkligen att de kan blir en förbättring.

 Man förstår ju såklart att de är viktigt att han växer bra eftersom hans organ måste komma ikapp men de är jobbigt att hela tiden höra att han går upp dåligt och väger för lite de får man höra såå ofta att man spyr på de ibland. och sen när man kommer hem börjar man räkna in varenda ml han måste få i sig på ett dygn. Helt sjuk att de ska vara så man blir så upphängd på allt vikttjat och alla ml han MÅSTE få i sig vare sig han är hungrig eller inte de är ju fan inte mänskligt. Hoppas innerligt att dom verkligen lyssnar på de vi säger och försöker komma på en lösning för de börjar på att bli ohållbart nu.

Neo fick ta ett blodprov när läkaren sa de blev jag så ledsen för jag vet hur ledsen neo och blir å får såå ont.
Men när vi väl kom dit så stack dom honom bara i fingret har dom aldrig gjort förut och neo reagerade inte inte. Såå underbart att han inte fick ont och blev ledsen såå underbart duktig så ord kan inte beskriva.

Blev en tripp till bergvik för att leta efter nått att ha på min mammas bröllop imorgon. Hittade 2 jättefina kläningar och jag som inte gillar kläningar men den första fanns såklart inte i min stl och den andra fanns i min storlek men var alldeles för liten över bysten alltid ska de vara nått. Måste ha en oproppokonerligt kropp eller nått alltid problem att hitta nått som passar.

Ett tag fick jag panik när jag inte hittade mitt bankomatkort letade som en tok och frågade i afärrer fyyy va hemskt men efter den tredje gångne jag rotade i min väska så hittade de och pulsen sjönk. jag brukar aldrig tappa bort nått så de va där för jag tyckte de va så konstigt. men sån tur va dök de upp:)

idag blir de lugnt. rensat ur neos sjukhus saker tejper sonder duaderm klisterlappar sprutor syrgasförlängningsslangar ja och allt sånt. en hel del som han inte beehöver längre och de slängde jag med glädje säger jag bara. resande graderoben i hallen och hängde in alla jackor som inte anvnänd hann med en hel del för neo somnade efter morgon matningen. kräktes förra målet massa så de var bara att mata upp igen. och nu sover han igen sover ganska mycke vissa dar men de blev nog mycket för honom igår kommer i efterhand.varit en jobbig vecka.

 Ska väl försöka rota fram nått ur garderoben som är gång bar till mammas bröllop har ju verkligen ingenting allt är förstort:/ åå trist väder är de också. kanske ska möta upp tony efter jobbet och köpa nått gott till kvällen och så får neo och jag komma ut och få lite frisk luft. blir antligen lite mer städning också såå behövligt så de finns inte borde tvätta golven men får se cvad jag hinner såå svårt att hinna med nått tycker jag när jag har hand om neo själv hela dagarna man vill ju ägna alltid åt honom men jag brukar passa på när han sover.

Min blogg va tydligen värderad till typ 3100 kr  nånting hehe:P
Tycker de bara är skönt att skriva av sig lite oavsett om de är nån som läser eller ej. funderat länge på att göra om bloggen men de får nog nån hjälpa mig med för jag fattar ingen ting av alla koder såå oteknisk så de finns inte..

Älskar min underbara familj mest av allt
<3Nu vet jag vad riktig lycka är<3
Älskar mina pojkar



image99

♥Kärlek



Kommentarer
Postat av: Jessica

Jätte fin bild på er :) Jag tror inte att de är fel på våra kroppar, utan de är nog fel på modellernas som ska vara så små.. för jag beställde ju en bikini ganska nyss, men då var överdelen för liten så ja bytte upp en storlek men då blev nederdeler för liten ist & det gick inte dela på beställningen :O :S Så du är inte helt ensam med alla konstiga storlekar ;)
Så skönt att se att de går så bra med neo & allt, jag håller tummarna för att ni hittar en bra lösning på maten inom snar framtid :)

2008-05-16 @ 15:25:08
URL: http://greizer.blogg.se
Postat av: Sofi

Jag ska försöka skicka en kommentar nu igen. Har försökt flera gånger olika dagar, men det funkar inte! Hur som helst, om detta kommer fram: PUSS!

2008-05-16 @ 19:59:19
Postat av: Hannah

Skulle inte du kunna skriva en förlossningsberättelse och om dagarna efter hur allt var och hur det känndes.
Han försökt leta lite bland innläggen men har inte riktigt fått en bra bild på hur allt ligger till.

Min son var också prematur (dock bara med 50 gram, men det gör mycket) och kräktes också välldigt mycket. Hans magmun hade inte utveklats men efter ca 6 månader så blev allt bättre.
Förstår verkligen hur du känner, vi kämpar fortfarande med vikten. Han är lite över 1 år och väger 8,5 kg.

2008-05-16 @ 22:09:09
URL: http://colinsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0