Helgen

I fredags jobbade tony 06:00.17:00.   folk var som galningar eftersom de var nationaldagen och många har fått skattepengar.jösses säger jag bara. tony hade dubbel lön hela dagen tjänade  220 kr i timmen så han tyckte att de gick bra när man tänkte så. jag och neo var hos morfar hela dagen. var jättelängesen vi var där ni de blir liksom inte att man hinner. men de var jätte trevligt pratade om allt möjligt fick mat där. sen kom farmor över och vi fikade jordgubbar med grädde och socker och en vaniljmunk sååå gott. Sen kom tony efter jobbet och sen min bror. bror min skulle spela golf och tony blev sugen så jag övertalade han att följa med och göra nått för sig själv efter en sån lång arbetsdag. sen dom åkte och spelade och kom till baka kl 22 typ efter de åkte vi hem myste lite innan vi gick och lade oss.

Igår jobbade tony till två. gjorde inget sp under dagen mer än att mysa med neo plutten och busade. satt lit vid vår nya bärbara dator som jag var såå skeptisk till först men nu är jag mer nöjd över den så smidig liten och behändig. Neo och jag tog oss en kvälls promenad medan pappa tittade på fotboll. trodde de skulle vara lite svalare men de va jättevarmt även fast de var så sent. träffade tonys mormors syster på stan så vi stog och pratade en liten stund innan vi gick vidare hem. härligt att få röra på sig lite. trodde neo skulle sova men han var vaken hela tiden och lekte med sina fötter. sötunge:D När vi kom hem tog vi lite ost och kex och satte oss på balkongen och njöt. neo hade de såå roligt han skrattade nästan hela tiden vi satt där ovch lekte med sin leksak och var såå nöjd som han alltid brukar vara en underbar kväll alldeles lugnt. kikade lite på gröna milen innan jag gick och lade oss.

idag söndag har vi inte gjort nått sp. tonys morbror och fru kom förbi för att fira att tony fyllt år även om de var ett tag sen nu men de var jätte trevligt. tony fick jättefina glas till den serie som han samlar på. neo satt i anna lenas knä en stund och var sååå nöjd jättemysigt hade dom de. vi fikade lite och tittade lite på hus på nätet är sååå sugen på att flytta till hus men man ska ha råd också. men drömma kan man. tneo fick smaka gröt idag igen och denna gång gick de jättebra. fick tips från logopeden att lägga skeden vid munnen och så får han själv använda tungan för att få tag på maten som var en riktigt höjdare ocg de gick fortare än vanligt också idag undebrart att se att de går framåt.Tony åkte iväg på match för en stund sen. neo har varit vaken i princip hela dagen 6 h i sträck och varit jätteglad och jättebusig och myst i mass vis med mamma underbart mammas älkling. kvällen blir nog lugn. skriva handlingslista åka och handla lite. kanske se nån film ikväll och mysa som vi oftast gör.

Så har våran helg varit..

Kommentarer
Postat av: mezzie

hej!

Har ny adress!

Ha en underbar dag!

Kramar i massa

2008-06-10 @ 10:08:11
URL: http://mamatill2.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0