Läkarbesök

Jaha då har lingoveckan börjat. första gången sen jag blev gravid. Både skönt och och lite oroligt på samma gång. så de inte va nått fel men tydligen inte för nu har den dragit igång med buller och brak med värk i magen och ryggen dock inte mordiskt öm i tuttarna som jag brukar få skönt de i alla fall. Som sagt både skönt ocg jobbigt!

Idag var vi i karlstad för ett läkarbesök med neo. blev vägd hade gått ner något sen förra vägeningen men inte så konstigt kanske med tanke på att han bajsade hela 4 gr i lördags de har han aldrig nånsin gjort förut så han tappade nog lite vikt där hehe:P pratade mest om neos mat som vanligt. tog upp att han kräks väldigt mycket slem nu så vi ska få prvoa en magsårsmedicin. för KG trodde att han har lite reflux att magsaft läöcker upp i strupen vilken i sin tur irrirerar och gör så att han blir slemmig. vi hoppas att de kommer bli bättre. Han var jättenöjd med vikten som bara gått spickrakt uppåt nu sen vi fick matpumpen. hans huvud har stått still ett tag nu vilken är både bra och dålogt de vissar att shunten funkar som den ska men den kanske shuntar i för mycket. såå vi ska röntga hans huvud om ett tag för att se. är de så att den shuntar lite för mycket sp blir de till att åka till götteborg där dom ställer om ventilen i shunten så den shuntar mindre. Däremot tyckte han att neos volym anågende huvudet ser bättre ut än va de låter på papper neos huvud är 42 cm fått avlångt huvud vet inte om de är att han ligger mycket på rygg nu eller ej men vi ska försöka lägga honom mer på mage när chanserna fås.

lämnade tillbaka neos babyskydd nu eftersom han har växt ur de. skönt att de försvunnit en sak mindre här hemma:P

Blev att vi åkte till max neo fick mat och somnade i vagnen och vi käkade på max. blev en liten runda på bergvik massa rea men hittade inget som passade. köpte bara vitaminpiller på apoteket kan aldrig skadda att få i sig lite extra av allt.

Även en sväng till babyproffsen för att kolla på vagnen som jag varit sugen på. neo satt jättebra smidig att köra. Men den andledningen till att jag vill ha en ny vagnär att den vi har är lite tung och jobbig att dra men denna vagn trodde jag skulle vara mycket lättare än var den va därför vi  åkte hem tomhänta hittade dock en akta graco som var bra men bara ett hjul därfram jag vill ha två men ska tänka på saken och leta efter lite andra alternativ de är ju verkligen ingen jättebrådis med vagn.

Nyss kommit hem ska diska. tony åkte till golfbanan en liten stund sen när han kommer hem så ska vi handla lite mat ganska tomt i skåpen eftersom vi var borta ett tag.

Neo ligger under gymmet och får mat. Ringa dietisten och rådfråga lite om hur mycket mäng mat per dygn neo behöver i förhållandevis till sin vikt eftersom vi är lite osäkra.

Nää nu ska jag diska upp de lilla som fanns plocka lite här hemma. Vill verkligen flytta men de gör man ju inte hur som helst. så neo får eget rum att ha alla sina grejer i de vore toppen som man kan göra lite mysigt:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tyckte det var obehagligt att få tillbaka mensen, kändes precis som värkar och jag minns att jag fick lite panik :) nu har det dock lugnat sig rejält. Knappt någon mensvärk längre.



Letar också ny vagn men det får nog vänta. Är sugen på en liten knodd igen :)

2008-06-30 @ 18:37:30
URL: http://bellismamma.blogg.se/
Postat av: Nina

Oh vilken låååång å härlig tid du slapp mensen då! avis Min kom igång väldigt snabbt =(

2008-06-30 @ 19:10:36
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: Malin

Är grymt sugen på en sulky! Smidigare och inte så bökigt! Hoppas ni hittar den rätta snart!

2008-06-30 @ 20:06:00
URL: http://malin90.blogg.se/
Postat av: Sara

Var glad så länge du inte haft den fick min direkt efter åt ingen lung och ro här... Neo är bara för goooo och så duktig, sett bilder i din bilddagbok..

2008-07-01 @ 17:19:36
URL: http://sassa1982.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0