Mammas hjärta


var de ett tag sen igen jag skrev.:P
Tony jobbade ganska mycket förra veckan så de blev 2 turer till famor ochåt middag.
är ju så fruktansvärt tråkigt att laga mat till sig själv ensam. Kul för famror att träffa lillprinsen och kul för oss att få sällskap.

Hemsjkuvården var hos oss föra onsdagen och neo står fortfarande still i vikt så nu har vi ökat maten och de tycks fungera bra än så länge. inge mer kräkningár så han tar emot maten bra.

Har nästan varit ute och gått varje dag nu. har som mål att förska komma ut med neo minst en gång per dag skönt för både han och mig att få frisk luft. Man känner sig så mycket piggare efteråt. Igår blev de en långpromenad med hela familjen. va ju klartblå himel men blåste ganska mycket. härligt med en söndagspromenad. Var inne och kikade på jysk för första gången. ser ut som alla andra jysk.

Helge har varit lugn. Neos farmor och farfar var här och bjöd på semlor mumma de:)
Jeanette hade ju inte sett neo på ca 3 veckor eftersom hon har varit fökyld. Eftersom neo kan vara extra känslig så vill vi helst inte at sjuka människor här hemma
Igår var d een riktig familjdag bara vi tre och umgås och mysa. De behövs verkligen. Eftersom tony jobabr mer och mer nu. Va jättehärligt. Lugn dag med god mat och lite onyttiga saler också:P

Idag var vi på babyrytmik för andra gången. De verkade som neo hade de lika skoj den här gången som andra och så fick han ju träffa sin bästis dDevin också alltid skoj de :D
Blev lite fika efteråt och lite prat med dom andra mammorna.
Man känner sig lite utanför. För alla där har friska barn man berättar ju om de som hänt men dom kan  aldrig förstå. Kan man bara göra om man själv varit i samma situation.
Otroligt synd att de inte finns grupper försådan som fått barn fötidigt.
Hade varit jätteskoj att komma i kontakt med s¨ådana föräldrar.Men i den här stan finns de typ nog inga.

Men har ju träffat monika hennes son är också född förtidigt. Får nästan ta och träffas nån dag för promenad.
Monikas man är tremäning med tony mamma så på långt håll är ju adam och neo släkt:D
Blev en promenad genom staden hem. Sen så började tony jobba tre. har bara myst med min underbaraste älskling och gett han lite käk.Just nu ligger han på mage och kämpar med att lyfta på huvudet som han har blivit otroligt duktig på nu mammas underbaraste.

Ord kan inte beskriva min kärlek till neo.
Han är vårt mirakel
Vår Kämpe
De vackraste som finns på denna jord.
Mamma älskar dig!!!


image24

<3<3<3

Mina ögon blir  alltid tårfyllda när han ler!
Det är den absolut den mäktigaste känslan jag upplevt nånsin.
Det bara överväldigar mig gång på gång

Efter allt som neo har gått igenom, så sjuk som han har varit, när man tänker tillbaka hur de var då
och sen ser idag hur otrolig han är så man kan tro att de aldrig att han gått igenom de som han har gjort.
Trotts allt så ler han som ingeting har hänt.
SÅ fruktansvärt starkt med en sån otrolig livglöd har aldrig sett
någon starkare person och kommer aldrig göra.
som jag alltid skriver de finns inga ord som kommer i närheten
av hans styrka.

Han är de bästa som hänt mig.

Mamma älskar dig, mitt hjärta!!!

<3<3<3



Kommentarer
Postat av: Sandrah

Förstår att det hade vart kul för dig att komma i kontakt med andra i liknande situation, men jag tror för Neos skull att det är bra om han umgås med "friska" barn. Jag ser dock Neo som typ frisk nu juh =)

2008-01-29 @ 18:14:27
URL: http://xenophobia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0